Houthoff Buruma gaat verder als Houthoff

Delen:

Houthoff Buruma is niet meer, het kantoor gaat voortaan Houthoff heten. De naamswijziging gaat gepaard met een nieuw logo en een verdere ‘rebranding’. Met de slogan Going beyond gaat Houthoff zich opnieuw positioneren.

Een van de reden om Houthoff Buruma te veranderen in het korte Houthoff, is dat de lange naam door de internationale cliëntèle en in andere talen lastig is uit te spreken. Houthoff lanceert de herpositionering op maandag 30 oktober met een groot intern evenement en een uitgebreide reclamecampagne op en rond de Zuidas.

Ruim tien jaar geleden gingen advocatenkantoren Houthoff en Buruma Maris samen, en het fusiekantoor heette Houthoff Buruma. Nu verdwijnt ‘Buruma’ dus helemaal uit beeld. Houthoff is het vierde kantoor – naar grootte – in Nederland (na De Brauw Blackstone Westbroek, NautaDutilh en Loyens & Loeff), maar wél voortaan het kantoor met de kortste naam. Het kantoor heeft vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, Brussel, Londen, New York, Houston en Singapore. Het kantoor telt meer dan 290 advocaten, notarissen en belastingadviseurs.

“We hebben de afgelopen decennia gestaag gebouwd aan een stevige plek in de top van de advocatuur,” licht manager business development Tim de Boer van Houthoff Buruma toe. “Het is nu een logisch moment om de volgende stap te zetten.” De merkbelofte Going beyond betekent volgens De Boer dat Houthoff cliënten vooruit wil helpen op kritieke momenten. Maar met Going Beyond richt Houthoff zich ook op de arbeidsmarkt. “We zoeken de beste studenten met een intrinsieke interesse in de toepassing van het recht en die er veel voor over hebben om de top te bereiken.”

Geurt Kreijns, art director van LVB Networks, vindt de nieuwe naam een logische stap. “Dit klinkt als een evolutie. In de ‘volksmond’ heette het kantoor al Houthoff, het twitteraccount had al die naam en de website ook. Dan is dit een legitieme afweging.” Ook wijst hij erop dat door twittergebruik korte namen beter zijn. “Je zoekt niet meer op Houthoff Buruma maar kortweg op Houthoff. Compactere namen voor bedrijven zijn in. Kijk maar naar PricewaterhouseCoopers: iedereen zei PwC en nu is dat ook de officiële naam geworden.”

‘Creative marketeer’ Jeroen Cools van StrategoBranding zegt dat een kantoor niet zo maar zijn geschiedenis moet wissen. “Daarmee kun je ook je identiteit en krediet verspelen. Maar als de naam Houthoff Buruma in het buitenland lastig is uit te spreken, dan is de nieuwe naam ook weer te begrijpen. Wel moet het kantoor in hun communicatie duidelijk maken dat de naamsverandering is ingegeven door positieve factoren, en geen negatieve.”

Ook Bob van der Lee, brand builder en directeur van Total Identity, spreekt van een slimme zet. “Meer kantoren gaan over op een compactere en strakkere naam. In dit geval gebeurt het met behoud van merkwaarde en merkkracht. Was er een totaal andere naam uitgekomen, dan had het kantoor wat uit te leggen, en miljoenen te investeren in merkbekendheid.” Volgens Van der Lee kunnen andere kantoren best volgen. “De Brauw Blackstone Westbroek krijg je bijna niet uit je mond. Maak er De Brauw van.”

Lees meer over:

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven