Houthoff Buruma wint grote marketingprijs

Delen:

‘Houthoff Buruma The Game’ heeft een prestigieuze marketingprijs gewonnen in de categorie ‘Best Use of Technology to Support Marketing Efforts’. Deze prijs werd vorige week in Scottsdale, Arizona, uitgereikt. Marketing Directeur Jaap Bosman, die de prijs in ontvangst nam, toonde zich desgevraagd zeer verheugd met deze prijs. “Het is een belangrijke prijs, georganiseerd door vooraanstaande organisaties op het gebied van nieuws, media en consultancy. Dat zo’n club en dan ook nog vanuit de VS het oog heeft laten vallen op ‘The Game’ beschouw ik als een extra onderscheiding.”

De Amerikaanse jury gaf het volgende oordeel: “Houthoff Buruma The Game sluit perfect aan op de strategie van het bedrijf, namelijk het aannemen van creatieve, oplossingsgerichte, stressbestendige, wereldwijze personen met people skills en stelt het bedrijf in staat potentiële nieuwe werknemers te profileren en analyseren aan de hand van deze kenmerken. De waardering en media-aandacht buiten de juridische industrie voor deze recruitment tool is uitzonderlijk en toont de visie van een advocatenkantoor dat een game concept gebruikt om nieuwe groepen aan te boren voor recruitment-, marketing- en salesdoeleinden.”

‘Houthoff Buruma The Game’ is een zogeheten ‘serious game’. Het interactieve, multimediale spel waarin veel facetten van het advocatenvak aan de orde komen, speelt een belangrijke rol bij de werving en selectie van aankomende advocaten. Het spel is een simulatie van een overname van een Nederlands offshorebedrijf door een Chinese staatsonderneming, waarin de spelers het Chinese bedrijf vertegenwoordigen. Ze hebben 90 minuten de tijd om voldoende stakeholders te overtuigen hun aandelen te verkopen en om oplossingen te bedenken voor verborgen problemen. Gedurende het spel worden de spelers continu geconfronteerd met onder andere videochats, tekstchats, filmpjes, e-mails, CNN nieuwsflitsen en websites. Klik hier voor een impressie.

Dit is niet de eerste prijs voor ‘Houthoff Buruma The Game’. In oktober 2010 won het al de prestigieuze European Innovative Game Award, een initiatief van het ministerie van Economische Zaken van de Duitse deelstaat Hessen in samenwerking met de Europese commissie. Het juridische magazine ‘The Lawyer‘ noemde het een voorloper in de business sector en door het realiteitsgehalte en de veelheid aan multimedialiteit ‘the next step’ op het gebied van serious gaming. Ook op de World Expo 2010 in Shanghai mocht ‘Houthoff Buruma The Game’ niet ontbreken en werd geselecteerd om gepresenteerd te worden als ‘best practice’ voorbeeld van een serious game en voorbeeld van Nederlandse kenniseconomie.

Houthoff Buruma is onlangs uitgeroepen tot Benelux Law Firm of The Year 2010 door The Lawyer.

scottsdale-524px

Houthoff Buruma-marketingdirecteur Jaap Bosman (r) neemt de prijs in ontvangst

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven