Allen & Overy: feedback aan advocaten via app

Delen:

Foto: Pixabay

Advocaten van de Amsterdamse vestiging van Allen & Overy krijgen voortaan feedback over hun werk via een app. De jaarlijkse beoordelingsgesprekken zijn daarmee vervallen.

Allen & Overy Amsterdam is gestart met een nieuwe beoordelingssystematiek. Het jaarlijkse beoordelingsgesprek is vervallen en in plaats daarvan kunnen medewerkers het hele jaar door om feedback vragen. Dit doen zij met behulp van een mobiele app, Compass. Dat wordt al toegepast in enkele andere A&O-kantoren, waaronder Londen, Singapore en Johannesburg. Volgens het kantoor zijn de ervaringen daarmee ‘positief’.

De medewerkers hebben zelf gevraagd om een andere beoordelingssystematiek. Veel van hen gaven aan dat een jaarlijkse beoordeling geen gebalanceerd beeld geeft van hun prestaties en ontwikkeling. “Onze medewerkers geven aan dat ze behoefte hebben aan frequente feedback. Ze willen graag leren en vragen om duidelijkheid en transparantie over hun ontwikkeling”, aldus Martine Brouwer ‘t Hart, Head of Human Resources bij Allen & Overy Amsterdam. “Met deze nieuwe beoordelingssystematiek zijn zij zelf in de lead en kunnen zij het hele jaar door feedback vragen die hen helpt om te zich te ontwikkelen.” Bij het Amsterdamse kantoor werken tweehonderd advocaten, (kandidaat)notarissen en belastingadviseurs, waarvan 34 partners.

De Financial Times heeft Allen & Overy bestempeld als meest innovatieve advocatenkantoor van Europa. Het kantoor won deze prijs voor de zesde keer en het was de tweede keer dat A&O de prijs in twee opeenvolgende jaren won.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven