Mr.

Mr. 6 2018 / 53 DEAL PARTIJEN ADVISEURS HeadFirst Source Group, actief in arbeidsbemid- deling, neemt branchegenoot Myler over van in- vesteerder H2 Equity Partners. Myler zette in 2017 192 miljoen euro om en heeft klanten als ASML, Achmea en het ministerie van Defensie. HeadFirst Source Group (Gert-Jan Schellinger- hout) Biesheuvel Jansen Advocaten (Rutger Jansen) H2 Equity Partners Houthoff (Michiel Pannekoek, Joram van den Berg, Ivar Brouwer), Lincoln International DEAL PARTIJEN ADVISEURS Investeringsmaatschappij Atlantic Capital ver- koopt de Brabantse groothandel SHI aan SHIPA, een voor deze deal in het leven geroepen holding van investeerder De Hoge Dennen Capital. SHIPA BV AKD (Nathalie van Woerkom, Rosanne Vlasveld) Atlantic Capital BV BANNING (Jan-Berend Möller, Gaby Heere, Suzanne Lodder), ING Corporate Finance DEAL PARTIJEN ADVISEURS De Britse chemiereus Elementis neemt voor 515 miljoen euro Mondo Minerals over. In 2011 werd Mondo Minerals, een van de grootste talkprodu- centen ter wereld met een fabriek in het Weste- lijk Havengebied in Amsterdam, nog voor 400 mil- joen euro gekocht door Advent International. Elementis (Paul Waterman) Stibbe (Hans Witteveen, Patrick Keijsers, Christine Plagmeijer, Charlotte van Weert, Barbra Bulsing) Advent International (Michael Ogrinz) NautaDutilh (Gaike Dalenoord, Willem van der Vossen) Weil, Gotshal & Manges (Jean Beaucha- teau, Guillaume Bonnard) Laurens Linnewiel Brauw inbracht waren met name op het gebied van restructuring, insol- vency, finance, debt capital markets, litigation en cassatie. De opgedane expertise verwachten we ook bij andere herstructureringen in te zetten. De herstructurering van de Oi groep is namelijk een prachtige aanvulling op onze bestaande internationale herstructureringspraktijk, waarin we regelmatig adviseren bij cross-border restructurings waarbij onder meer Nederlandse financieringsvehikels betrokken zijn. DIG EN ZURICH GAAN SAMENWERKEN De ‘digitale verzekeringsintermediair’ Digital Insurance Group gaat een meerjarige samenwerkingsovereenkomst aan met branchegenoot Zurich Insurance Group. Dit ging gepaard met een financieringsronde van vijftien miljoen euro door Zurich en Finch Capital. Adviseurs Digital Insurance Group: Lexence (Wouter Helder, Laurens Linnewiel, Jan Greijdanus, Jurjen Mos), Bureau Brandeis (Sophie van Everdingen, Hans Bousie) Adviseurs Zurich Insurance Group: DLA Piper (Pieter Paul Terpstra) Laurens Linnewiel, dealmaker voor Lexence: “Digital Insurance Group is vorig jaar ontstaan door een fusie tussen twee Europese ‘insurtech’ ondernemingen: het Zwitserse KNIP en het Nederlandse Komparu. KNIP was ’s werelds eerste digitale verzekeringsbroker en Komparu een voor- aanstaand insurtechonderneming in Nederland. Beide werden onder- steund door toonaangevende venturecapitalinvesteerders uit zowel Ne- derland als de Verenigde Staten. Via een van deze investeerders hebben wij de fusie tussen KNIP en Komparu begeleid, met de totstandkoming van Digital Insurance Group (DIG) als gevolg. Na de fusie hebben wij DIG geadviseerd bij verschillende juridische vraagstukken en zodoende dus ook bij de totstandkoming van deze samenwerkingsovereenkomst met Zurich en de daarmee gepaard gaande investeringsronde. “Deze deal was een tweetrapsraket: ten eerste is er een meerjarige sa- menwerkingsovereenkomst gesloten tussen DIG en Zurich Insurance Group (Zurich). DIG zet daarbij haar innovatieve technologie in om Zurich te ondersteunen in het ontwikkelen van mobiele oplossingen, door middel van het optimaliseren van customer data analyses. De samenwerkings- overeenkomst ging gepaard met een additionele financieringsronde van vijftien miljoen euro door Zurich en Finch Capital, wat DIG in staat stelt wereldwijd verder te groeien. De combinatie van de meerjarige samenwer- king met de additionele financieringsronde gaf deze transactie een bij- zondere dynamiek. Bij elk onderdeel van de transactie moesten de ver- schillende belangen in het oog worden gehouden. “Wat vooral bijzonder is aan een cliënt als DIG is de groei die je ze als be- drijf ziet doormaken. De fusie tussen KNIP en Komparu is nu iets langer dan een jaar geleden tot stand gekomen en de groei die tot nu is gereali- seerd is ongekend. DIG is in die korte tijd uitgegroeid tot een toonaange- vende ‘next generation’ technologiepartner voor onder meer verzekeraars en banken en stelt klanten in staat om de verzekeringservaring volledig mobile te beleven. DIG werkt momenteel met bedrijven in Europa en La- tijns-Amerika. Deze transactie gaat zeker bijdragen aan de verdere we- reldwijde ontwikkeling van DIG en dat je daar vanaf het allereerste begin bij betrokken bent geweest is bijzonder.” O P WWW.MR-ONLINE.NL V INDT U ALLE TOT OP HEDEN GEPUBLICEERDE DEALS

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=