Mr.

Mr. lifestyle najaar 2018 Mr. lifestyle najaar 2018 / 39 DRANKJES Fever-Tree, zoals we het vandaag de dag kennen, is jong van geest, maar draait stiekem al een aantal jaren mee. Twee mannen met een gedeeld inzicht deden het merk niet alleen ontvlammen, maar brachten het tot grote hoogte als premium tonic. Visionairs met lef, die hun eigen pad bewandelen en alleen voor het beste gaan – waarbij geen uithoek te ver is. DE HYPE VOORBIJ Fever-Tree HOE EEN natuurlijke TONIC TOT GROTE HOOGTE STEEG EN DE ABSOLUTE smaakmaker WERD I n een paar uur beklonken Tim Warrillow en Charles Rolls met een kop koffie het idee om een tonicbedrijf op te starten. De ontwikkeling van een kwaliteitstonic werd hun missie en de start van Fever-Tree was een feit. Het duo had naar eigen zeggen een voorgevoel dat de markt voor luxe dranken die met elkaar gemixt zouden worden, zou boomen . Warrillow had tonic bestudeerd en Rolls wist als voormalig MD van Plymouth Gin, alles van gin. Het bleek een gouden combinatie en het begin van de tonicrevolutie. FIRST MOVER Het duurde 18 maanden voor de eerste fles Fever-Tree Indian Tonic Water in 2005 het licht zag. Warrillow en Rolls wilden een tonic ontwikke- len die, in tegenstelling tot de meeste mixers, complementair was aan de hoogwaardige gins die steeds gewilder werden. Een natuurlijke tonic die de smaken van de gins versterkt in plaats van verbloemt. Daar kwamen eisen bij kijken: geen kunstmatige smaakstoffen, de beste ingrediënten, natuurlijke smaken en de perfecte bubbel . Uren studie in de British Library volgden. Het bracht Rolls en Warrillow naar de essentie van tonic: kinine. Het sleutelingrediënt dat ze na vele omzwervingen in zijn zuiverste vorm vonden in het ruwe maar vruchtbare Kongo. Gemengd met bronwater uit Groot Brittannië en acht botanische smaken uit alle windstreken zoals bittere sinaasappel uit Tanzania, maakte dit niet alleen Fever-Trees eerste tonic, maar ook ‘s werelds eerste premium tonic. TONICREVOLUTIE Een lancering die tonic deed herleven, maar ook heeft bijgedragen aan de eindeloze populariteit van de gin & tonic. Het voorgevoel van de heren werd bevestigd: bartenders, mixologen en chefs liepen weg met Fever-Tree en ook de consu-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=