Mr.

Mr. lifestyle najaar 2018 Mr. lifestyle najaar 2018 / 41 DRANKJES MEER INFORMATIE www.fever-tree.com ment ging voor de bijl en bleek bereid meer te betalen voor een premium mixer, die puur ook nog eens goed in de smaak viel. Niet alleen in thuisland Engeland werd Fever-Tree warm onthaald, ook ver daarbuiten. Na het succes van de Indian tonic volgden al snel nieuwe smaken voor andere traditionele mixers, zoals lemon tonic (bitter lemon), ginger- ale en ginger-beer. Een welkome aanvulling op de vodka, whisky en rum. Evenals hun voor- ganger samengesteld met enkel de beste ingre- diënten, waaronder Siciliaanse citroenen voor de lemon tonic en een blend van de essentiële oliën van drie unieke gembersoorten voor de ale en beer: groene gember uit Ivoorkust, gember met drie chocolade-tonen uit Cochin (India) en aardse gember uit Nigeria. Want zoals het motto van Fever-Tree luidt: “ If ¾ of your drink is the mixer make sure you use the best™! ” TRENDSETTERS Hier stopten de innovaties niet. Zo werd er dankzij het gebruik van fruitsuiker een natuur- lijke lightvariant van de tonic en ginger-beer op de markt gebracht. Hiermee creëer- den Warrillow en Rolls niet alleen een trend, maar een geheel nieuwe drankcategorie. Ook speelden de heren handig in op de populariteit van Schotse whisky, die wereldwijd enorm in de lift zit en alle dark spirits aan zich optrekt. Het Fever-Tree-portfolio werd met maar liefst vier mixers uitgebreid, waaronder Madagascan Cola en Premium Sodawater. Mixers speciaal ontwikkeld om de smaken van de beste whisky’s, rums en cognacs out there te ver- sterken, waar de bestaande frisdranken deze eerder overschreeuwen. Dit jaar completeert het merk haar smakenpallet met nog twee nieuwe, innovatieve mixers: de Spiced Orange Ginger Ale en Fever-Tree Smokey Ginger Ale. Hiermee is de circkel voorlopig rond en weet Fever-Tree met zijn assortiment een passende pairing te bieden voor alle populaire short en long drinks. NOG LANG NIET UITGEGROEID Met enkel plussende verkoopcijfers en wereld- wijde expansie kon een beursgang niet lang uitblijven. Een kleine tien jaar na de lancering van de eerste tonic was in 2014 het moment daar. Vanaf het begin laat Fever-Tree een stijgende lijn zien, die het tot op de dag van vandaag, zowel qua verkoops-, winst- als waardegroei weet vast te houden. In de eerste helft van 2018 steeg de beurskoers al met vijftig procent naar een beurswaarde van 4,4 miljard pond, nadat het bedrijf in 2015 en 2016 al in waarde verdubbel- de. Ook de toekomst ziet er rooskleurig uit en met de innovatieve spirit van Warrillow en Rolls verwachten we dat de fever zich de komende jaren nog verder zal uitbreiden.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=