Mr.

Mr. lifestyle najaar 2018 Mr. lifestyle najaar 2018 / 51 RIJDEN dit keer per privé-jet inclusief goudkleurige kranen). Het programma was zeer uitnodigend en afwisselend: op de eerste dag was er een mix van snelwegen, kronkelweggetjes, off-roadparcours en zelfs een circuittraining. De tweede dag stond in het teken van een zeer sportief parcours dwars door de heuvels in het achterland van de Algarve. Die afwisseling in het programma was natuurlijk niet per ongeluk gekozen. De I-Pace is volledig allround. Een zeer geriefelijke reiswagen, een familieauto, een auto voor off road en je kunt er ook nog eens enorm hard mee scheuren. Kortom: ondanks de 2200 kilo is het een enorme pretmobiel. De cijfers zijn duizelingwekkend. Van 0 tot 100 in 4,5 seconden, twee motoren, een 90 kwh accu, een actieradius van 480 km, 400 pk. En vooral een weergaloze wegligging. ENORM LANGE WIELBASIS De basis voor al deze prestaties ligt in de enorm lange wielbasis van bijna drie meter, terwijl de carrosserie de 4,6 meter niet overschrijdt. Uiter- aard mogelijk gemaakt omdat de motoren in vergelijking met een conventionele motor veel minder ruimte innemen. Een mooie illustratie van de bijzondere kwalitei- ten van de I-Pace werd gegeven op de eerste dag. Eerst werd er gereden door een ondiepe beek (de I-Pace kan tot 50 cm diep), daarna werd er een berg beklommen via zandweggetjes en afgedaald op een dirt road bezaaid met kuilen, en vervolgens werd een potje gescheurd op een echt circuit. Het mooie was dat er eerst twee rondjes met een Jaguar E-type gereden werd, waarna de I-Pace aan de beurt was. Veel makkelijker! Wie de snelste was? Geen idee. 5% BIJTELLING Hoewel exacte cijfers over de verkoop niet gegeven werden, bleek tijdens de perstrip dat er vanwege het grote enthousiasme in Nederland een extra contingent Nederlandse journalisten was ingevlogen. Met name de fiscale faciliteiten (het komende jaar geldt een bijtelling van slechts 5%) brachten aspirant-kopers de afgelopen maanden tot het bestellen van dermate grote aantallen, dat gevreesd moet worden voor enige wachttijd. Elektrisch rijden bleek wederom een enorme ervaring. Geen enkele aarzeling bij gasgeven, alles voelt enorm direct aan en er is een gigantische acceleratie. Ongekend. Jaguar heeft nog een verrassing: one pedal driving. Wie het gaspedaal loslaat ervaart niet alleen verminde- ring van snelheid maar een echte remming. Hiervan profiteert de accu optimaal. Maar het is ook heel erg comfortabel. Het is even wennen, maar daarna wil je niets anders meer. DE TOP 3 VAN KOOS DE BLÉCOURT, ADVOCAAT CONTRAC- TENRECHT, DE BRAUW BLACKSTONE WESTBROEK Leukste auto: Jaguar XK 8 4.0 cabrio Leukste route om te rijden: naar ons huis in Grou en de Big Sur (Pacific Coast Highway) Niet doen: in de file staan op de A4

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=