Mr.

Mr. 1 2018 / 15 LOUISE VERBOEKET Louise Verboeket, promovendus verbonden aan de Universiteit Maastricht, won de scriptieprijs van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden. Uw scriptie had als titel: De publie- ke prijs. Een slimme titel als je wilt 22 29 JANUARI JANUARI ROBRECHT TIMMERMANS Advocaat Robrecht Timmermans (Buren) promoveerde aan de Rad- boud Universiteit Nijmegen op het onderwerp ‘Bescherming van beursvennootschappen door uitgif- te van preferente aandelen’. Het kabinet Rutte III wil Neder- landse beursgenoteerde bedrijven meer tijd geven bij vijandige bui- tenlandse overnames, en komt UITREIKING GOUDEN TOGA EN GOUDEN BEF D e prijzen werden begin januari uitgereikt. In het juryrapport worden lovende woorden gewijd aan de campagne van VanEps Kunneman VanDoorne: “Het is een originele campagne, die zeer goed de toekomst- droom verbeeldt van de doelgroep. Het is door de duidelijke taal en in- Het Caraïbische kantoor VanEps Kunneman VanDoorne heeft de Gouden Toga 2017 gewonnen, de juryprijs die Mr. jaarlijks uitlooft voor de beste arbeidsmarktcampagne van een juridische organisa- tie. De Gouden Bef, de publieksprijs, ging voor het derde achter- eenvolgende jaar naar NautaDutilh. FOTO’S: GEERT SNOEIJER Focco Lunsingh Scheurleer (midden), managing partner van VanEps Kun- neman VanDoorne, en zijn collega Vincent Abbing (Dutch Carribean Desk) krijgen de Gouden Toga van Michiel van Kleef, managing editor Mr. (links) Pim van Mierlo, hoofd recruitment NautaDutilh (rechts) en collega-recruiter Kim Libosan met de Gouden Bef. meedingen naar een scriptieprijs. “Toeval bestaat niet.” U stelt dat overheden op het punt van prijzen maar wat doen. Dat belooft niet veel. “Zo vatte de jury van de scriptie- prijs mijn scriptie samen. Ik on- derzocht zestig publieke prijsvra- gen; driekwart daarvan zijn min of meer rechtmatig vormgegeven als subsidietender of aanbesteding. In een kwart van de gevallen is het juridisch kader zoek. Dan is het juryrapport opeens niet openbaar, verandert het prijzengeld na af- loop van de wedstrijd en ‘kan over de uitslag van de prijsvraag niet worden gecorrespondeerd’.” daarom met een voorstel voor een wettelijke bedenktijd van 250 da- gen. Nergens voor nodig, vindt u. Waarom? “We kennen in Nederland al heel veel maatregelen die vergelijkbaar zijn met de wettelijke bedenk- tijd. Verder kennen veel beursven- nootschappen zogenaamde pas- sieve beschermingsmaatregelen die beursvennootschappen een adempauze kunnen geven. Uit mijn onderzoek blijkt dat vrijwel alle beursvennootschappen deze passieve maatregelen gebruiken. Ook kan meer dan de helft van de beursvennootschappen preferen- te aandelen uitgeven. Die uitgifte kan als een superieur bescher- mingsmiddel worden aangemerkt. Wat voegt de wettelijke bedenktijd dan nog toe?” houd bovendien volstrekt duidelijk wie ze zoeken en wat ze kandidaten te bieden hebben.” Een vermeldenswaardige campagne vond de jury de ‘Room for you’-campagne van NautaDutilh, de latere winnaar van de pu- blieksprijs. De jury oordeelde dat deze campagne visueel opvallend en doelgroepgericht was. De jury was niet onverdeeld positief over het gemiddelde niveau van de inzendingen. Zo werd het niveau als heel wisselend omschreven, is er sprake van te veel tekst en te weinig beeld, staan de campagne-uitingen te veel op zichzelf en is integratie met de‘socials’ vaak nog ondergeschikt. MEESTERS VAN DE WEEK

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=