De Gouden Toga, de prijs voor de beste in print verschenen wervingsadvertentie die jaarlijks door Mr. wordt uitgereikt, is dit jaar naar AKD Advocaten & Notarissen gegaan. Vandaag werd deze prijs en een drietal andere prijzen uitgereikt in het Rosarium in Amsterdam.
Na een welkomstwoord van Tom Schoute (uitgever van Mr.) en Michiel van Kleef (Mr.-hoofdredacteur) hield Bas Kodden (programmadirecteur Law, leadership & management aan de Nyenrode Business Universiteit) een inleiding met de titel ‘De vliegende advocaat’. Vervolgens sprak Frank Peters (directeur Virtus Communications en voormalig directeur Porter Novelli) het juryrapport uit. De jury bestond dit jaar verder uit: Laura Burgers (rechtenstudent aan de Universiteit van Amsterdam), Annemarie Roukema (voorzitter van de Stichting Jonge Balie Nederland), Aalt Willem Heringa (hoogleraar staats- en bestuursrecht aan de Universiteit Maastricht) en Dinand Jansen (strateeg JGH Corporate & Employer Branding.
De jury over de printadvertentie ‘Jij wordt niet snel ergens stil van’ van AKD: “Een krachtige boodschap. AKD en jij staan kennelijk ergens voor. Dit zal zelfbewuste studenten zeker aantrekken. De combinatie van het beeld en de headline is sterk en zorgt voor een grote stopping power. Mooie strakke artwork. Less is more!”
Naast de Gouden Toga werden ook de Gouden Bef, Gouden Muis en Gouden Sleutel toegekend. Stibbe is door de jury uitgeroepen tot winnaar van de Gouden Muis; de prijs voor de beste recruitmentwebsite. De jury over de site: “De website www.werkenbijstibbe.nl is door het intrigerende minimalisme origineel. Het sluit naadloos aan op de identiteit en campagne van Stibbe.”
De publieksprijs voor de beste printadvertentie, de Gouden Bef, is voor het tweede jaar op rij gewonnen door Houthoff Buruma. Met de campagne Jong Hout Masterclass behaalt Houthoff 32 procent van de stemmen uitgebracht door de bezoekers van de website mr-online.nl.
De Gouden Sleutel is de publieksprijs voor de adverteerder met de beste advertentie die niet op werving en selectie is gericht. Met 29 procent van de stemmen is de advertentie van Ricoh door de bezoekers van mr-online.nl uitgeroepen tot winnaar van de Gouden Sleutel.
Klik voor de foto’s hier.