De notaris en de notenfabriek: KNB op social media

Delen:

Om de notariële boodschap te verspreiden is de KNB begonnen met het gebruik van social media voor de consument.

“Mensen die in de notenfabriek werken”, antwoordt een vrouw als haar wordt gevraagd wat notarissen doen. Ook een aantal andere passanten in het You-Tubefilmpje moet het antwoord op deze vraag schuldig blijven. Sommigen komen in de buurt (“een notaris tekent voornamelijk aktes”) en een enkeling weet wel waarvoor je een notaris kunt inschakelen.  Vervolgens legt toegevoegd notaris Daniëlle van Iperen − met een bakje noten in de hand − uit dat notarissen niet met noten werken, maar dat je als je een notenfabriek wilt beginnen wél bij een notaris langs moet.

Om de rol van de notaris duidelijk te maken, is de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) begonnen met het gebruik van social media voor de consument. De website notaris.nl heeft een Facebookpagina, een Instagramaccount en een YouTubekanaal.

Er zullen iedere week minimaal twee berichten op de socialmedia-kanalen worden geplaatst. Dat kan een bericht, een artikel, een poll of een video zijn. Behalve het ‘notenfabriekfilmpje’ staan inmiddels ook video’s online waarin op eenvoudige wijze uitleg wordt gegeven over het samenlevingscontract, huwelijkse voorwaarden en het testament.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven