Meten is weten!

Delen:

Ingezonden Mededeling

Henri NiezinkHet beeld dat de klant van de advocaat en het advocatenkantoor heeft, bepaalt in grote mate zijn uiteindelijke oordeel over de kwaliteit van de dienstverlening. Hoe beoordeelt de cliënt het kantoor en waar kan men verbeteren? Een klanttevredenheidsonderzoek geeft inzicht in het antwoord op deze vraag en aldus Henri Niezink van Stichting Viadicte.

Doel van het klanttevredenheidsonderzoek is vast te stellen of en in welke mate de cliënten tevreden zijn over de geboden dienstverlening. Welke verwachtingen hadden ze, als zij niet tevreden zijn? Bovendien wordt door de analyse van klanttevredenheidsgegevens inzichtelijk waar veranderingen noodzakelijk en verbeteringen wenselijk zijn.

Viadicte heeft een online klanttevredenheidsonderzoek (KTO) ontwikkeld, dat een kantoor de cliënten digitaal of schriftelijk kan aanbieden. Tevredenheid wordt gemeten op verschillende niveaus, zoals dienstverlening van het kantoor en ondersteunend personeel, de advocaat en de zaak. Van iedere enquête die ingevuld wordt, ontvangt het kantoor direct per email een melding. Hierdoor kan men , indien nodig, direct participeren op de reactie van de cliënt.

Om de algehele tevredenheid van uw cliënten te monitoren heeft het kantoor bovendien op ieder moment van de dag toegang tot de digitale rapportage van kantoor, met een overzicht van alle ingevulde enquêtes. In dien gewenst kunnen de resultaten worden vergeleken met een groep van andere kantoren. Raadpleeg de website www.viadicte.nl voor een actueel prijsoverzicht of neem vrijblijvend contact op met Viadicte.

Benchmark

Sinds een aantal jaren voert de Stichting Viadicte een financieel kantoor vergelijkende rapportage uit onder de aangesloten kantoren. Deze financiële benchmark stelt kantoren in staat om onderdelen van het kantoorbeleid mede te bepalen op de vergeleken prestatie indicatoren. Dit jaar is de benchmark ook toegankelijk voor andere kantoren.

Met behulp van een beveiligde internetapplicatie kan een vragenlijst worden ingevuld waarna het advocatenkantoor wordt vergeleken met een groep andere advocatenkantoren. Het kantoor ontvangt vervolgens een rapportage met daarop de bevindingen. Een voorbeeldrapportage is beschikbaar op de site van Viadicte.

Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 1,5 to 2 uur. Afhankelijk van het aantal deelnemers wordt er rapportages gegenereerd per type kantoor (kantooromvang).

De kosten voor deelname zijn €245,00 per kantoor. Geïnteresseerden kunnen inloggegevens voor de benchmark opvragen via info@viadicte.nl. De eerste rapportage staat gepland in juli 2011. Tot eind juni 2011 kan de data worden aangeleverd.

Viadicte is een Stichting en ontwikkelt kwaliteitstrajecten en -tools voor advocatenkantoren. Kantoren die werken volgens het kwaliteitsmodel van Viadicte krijgen het advocatenkeurmerk Met Recht Tevreden. Voor meer informatie www.viadicte.nl of bel met dhr. H. Niezink 040-2393288.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven