MetrixLab neemt MarketTools Research Solutions over

Delen:

Het Nederlandse internetmarktonderzoekbureau MetrixLab neemt de Amerikaanse branchegenoot MarketTools Research Solutions over van investeerder TPG Capital.

Adviseurs MetrixLab:
CORP. (Eric de Best, Diederik Baas), Rothschild (Sander Ruijter)

Adviseurs TPG:
Ropes & Gray (Carl Marcellino, Steve Zaorski), DeSilva Phillips (Reed Phillips)

Deal-7-Eric-de-BestEric de Best, dealmaker voor CORP.: “Onder TPG is MarketTools het onderwerp geweest van een groot aantal herstructureringen. Daardoor was het een uitdaging om binnen de korte tijdslijnen van het competitieve proces een goed beeld te krijgen van de aan de onderneming verbonden risico’s. Uiteindelijk is MetrixLab daar denk ik goed in geslaagd. Wij kennen MetrixLab al sinds 2000 en hebben van dichtbij mogen meemaken hoe MetrixLab van een startende onderneming door zowel organische groei als acquisities is uitgegroeid tot een wereldspeler op het gebied van online market research. Ik begrijp van hen dat de wereldwijde markt voor marktonderzoek wordt geschat op USD 29 mrd en dat 65% van die markt in handen is van de top vijf van de klassieke marktonderzoek bureaus. Voor innovatieve online spelers liggen daar dus kansen. Mijn algemene gevoel bij de ontwikkelingen in de M&A markt? Alhoewel de volumes lager liggen dan vorig jaar worden nog steeds transacties gedaan; zowel door PE partijen als strategen. Ik verwacht de komende maanden geen significante verschuivingen ten opzichte van de afgelopen maanden.”

Deal-7-Jan-Willem-GerritsenJan-Willem Gerritsen, CFO MetrixLab: “De closing was voor ons bijzonder; het moment dat al het harde werk van al die verschillende teamleden wordt beloond, maar ook de dag na de closing, dan begint voor onszelf het echte werk. MetrixLab opereert wereldwijd en heeft veel ervaring in internationale transacties, ook in de US. Het feit dat de target Amerikaans was betekende dus geen complicerende factor.; hoogstens was het tijdsverschil tussen Rotterdam en de West Coast af en toe onhandig. De komende tijd zullen we ons voornamelijk focussen op de integratie van MarketTools, maar uiteraard houden we onze ogen open voor interessante opportunities. Online market research bedrijven zoals MetrixLab hebben het juiste digitale DNA om de datavloedgolf op en door middel van het web snel analyseren, interpreteren en op aantrekkelijke wijze te presenteren op een manier dat traditionele marktonderzoek bureaus dat niet kunnen. Daar liggen onze groeikansen.”

Ook een deal te melden? Mail naar deals@mr-magazine.nl

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven