Informatiepagina Gouden Toga 2019

Ook voor 2019 worden er weer prijzen uitgedeeld door Mr. voor de beste wervingscampagne voor (aankomende) juristen.

Welke prijzen zijn er?
Net als vorig jaar zijn er drie prijzen te winnen:

  • de Gouden Toga
  • de Gouden Bef
  • de Gouden Sleutel.

Wat is het verschil tussen de prijzen?
De overeenkomst is dat alle drie de prijzen worden toegekend voor arbeidsmarktcommunicatie en employer branding. Het verschil zit ‘m in de jury.

  • De jury van de Gouden Toga is een onafhankelijke vakjury met experts op het gebied van arbeidscommunicatie.
  • De Gouden Bef wordt gebaseerd op de stemmen die uitgebracht zijn door het publiek. De stembus gaat half oktober open.
  • De onafhankelijke jury van de Gouden Sleutel bestaat uit starters en masterstudenten recht.

Waar let de jury op?
De jury van de Gouden Toga en Gouden Sleutel let op diverse zaken, zoals vormgeving, originaliteit en doelgroepgerichtheid. Ook wordt gekeken naar de beoogde en gerealiseerde effecten van de inzending, iets wat voorheen vrijwel altijd buiten beschouwing bleef.

Voor de publieksprijs worden geen richtlijnen gesteld om de stem op te baseren.

Hoe kom je in aanmerking voor de prijs?
Elke organisatie die denkt een originele advertentie te hebben gemaakt, een bruisende campagne te hebben ontwikkeld of een briljante boodschap te hebben neergezet met een print-, online- of social-mediacampagne voor (aankomende) juristen, kan haar campagne inzenden. Het maakt niet uit of dit een grote of kleine organisatie is. Wel moet het een Nederlandse organisatie zijn.

We hebben niet een hele campagne opgezet, maar wel een supergoede advertentie gepubliceerd. Kunnen we dan wel meedoen?
Jazeker. Inzendingen kunnen langer lopende campagnes zijn in de vorm van websites en printuitingen, bijvoorbeeld gericht op recruitment, maar bijvoorbeeld ook incidentele uitingen die vallen onder de term ‘employer branding’.

Als ik ons kantoor aanmeld, komen we dan sowieso bij de jury terecht?
Mr. werkt bij dit verkiezingsproces nauw samen met Werf&, de leidende uitgever op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en onderdeel van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, een opleidingsinstituut door en voor professionals uit het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Op onafhankelijke wijze zal een voorselectie worden gemaakt voordat de stembus opengaat, waarna er op een beperkt aantal organisaties gestemd kan worden.

Ik wil ons kantoor graag aanmelden. Hoe doe ik dat?
Met het inzendformulier op deze pagina kunt u uw organisatie tot en met 10 oktober aanmelden.

Ik ben van een reclamebureau. Kan ik de campagne inzenden die wij voor onze opdrachtgever ontwikkeld hebben?
Ja, dat kan. In het inzendformulier kunt u uw eigen gegevens en de gegevens van uw opdrachtgever invullen.

Ik wil graag stemmen. Vanaf wanneer kan dat?
De stembus gaat 15 oktober open. Houd onze homepage in de gaten en schrijf u in voor onze nieuwsbrief. Daarin wordt het hele proces gecommuniceerd.

Als ik inzend, worden mijn gegevens dan openbaar?
Uw gegevens worden uiteraard vertrouwelijk behandeld door de organisatie en jury’s.

Welke kantoren hebben vorig jaar gewonnen?
Rotterdam Law Firm Ploum was vorig jaar de grote winnaar. Het kantoor won twee van de drie prijzen, namelijk de Gouden Toga en de Gouden Sleutel. CMS was met de campagne Ben jij te slim om alleen advocaat te zijn de afgetekende winnaar van de publieksprijs, de Gouden Bef.

Scroll naar boven