Mr. voortaan ook te volgen via sociaal netwerk Bluesky

Mr. is vanaf nu ook te volgen via Bluesky. Het sociale medium, dat vaak wordt genoemd als hét alternatief voor X (voorheen: Twitter), timmert de afgelopen maanden stevig aan de weg en trekt steeds meer gebruikers, ook in Nederland. Voor Mr. het ideale moment om ook in te stappen.

Delen:

Mr. voortaan ook te volgen via sociaal netwerk BlueSky - Mr. Online
Foto: Depositphotos

Bluesky werd in 2019 opgezet als intern project binnen Twitter, dat toen nog in handen was van de originele oprichter, Jack Dorsey. In 2021 maakte Bluesky zich los van Twitter, om zich een jaar later, nadat Elon Musk de overname van Twitter afrondde, te profileren als een concurrent van het voormalige moederbedrijf.

Mr. is op Bluesky te volgen via de handle @mr-online.bsky.social, of door deze link te volgen. Om ons te volgen, moet je vanzelfsprekend zelf wel een account hebben op het netwerk. Dat kan gratis via de website of de Bluesky apps voor Android en iOS.

Groei

De groei en relevantie van Bluesky als serieus te nemen communicatiemiddel kwamen in een stroomversnelling na de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten. Nadat Trump die verkiezingen won, groeide het aantal gebruikers op Bluesky naar ruim 23 miljoen begin december. Een jaar eerder waren dat er nog slechts twee miljoen. Een hoop mensen stapten over van X naar Bluesky, omdat ze zich wilden distantiëren van X-eigenaar Musk, die zich nadrukkelijk opwierp als voorstander van Trump en ruim 250 miljoen dollar investeerde in diens campagne.

Inmiddels hebben ook de eerste Nederlandse overheden en rechtsstatelijke instanties een account op Bluesky. Zo is de Raad van State er actief, evenals het Openbaar Ministerie, de gemeente Den Haag en het ministerie van Financiën. Hoeveel Nederlanders er in totaal precies actief zijn op het medium, is niet bekend.

Nieuw kanaal

De activatie van het Bluesky-account van Mr. komt op een welkom moment. De redactie koos er afgelopen zomer, in samenspraak met de uitgever, voor om afscheid te nemen van X. Juridische problemen bij het sociale netwerk en de toename in dubieuze of zelfs verboden content op het platform waren daarvoor de belangrijkste redenen.

Sindsdien was de Mr.-redactie op zoek naar nieuwe kanalen om toch een zo breed mogelijk publiek te kunnen aanspreken. Mr. communiceert – naast het papieren blad en via de eigen website – ook via LinkedIn. Met Bluesky is daar nu een gepast nieuw communicatiekanaal bijgekomen.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven