In een driedaags programma werden 120 deelnemers van grote ondernemingen en organisaties uitgedaagd om hun leiderschapskwaliteiten te ontwikkelen. Ze gingen onderling de competitie aan om te laten zien dat ze daadkracht, visie en moed hebben om de juiste beslissingen te nemen als het gaat om duurzaamheid. Dit gebeurde aan de hand van realistische business cases en actuele organisatievraagstukken. Nudge, consumentenplatform voor duurzaamheid, organiseerde deze competitie samen met TSM Business School en The Leadership Group.
De vijf winnaars van de competitie zijn uitgeroepen tot ‘Best Young Leaders in Sustainability 2012’ en gaan met poolreiziger Marc Cornelissen naar de Noordpool. Missie is om terug te komen met een plan om in Nederland meer urgentie te creëren rond het thema klimaatverandering. Hiertoe ontmoeten de winnaars in het noordpoolgebied onder andere klimaatonderzoekers en lokale bewoners. Bij terugkomst presenteren ze hun plan aan een afvaardiging van de Tweede Kamer en vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven.