“Als de notaris het over vruchtgebruik heeft, bedoelt ie gewoon lekker profiteren van een ander.” Of: “Bezoek je datingsites? Wat gebeurt er met al die profielen als je overlijdt?” Met ludieke en informatieve teksten en filmpjes op social media wil de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) het beroep van notaris nog beter op de kaart zetten.
Op Facebook en Instagram worden de website en de bijbehorende social media-accounts van notaris.nl gepromoot.
Naamtagplaatjes
Zo worden onder andere vaktermen uitgelegd en stripjes en naamtagplaatjes gedeeld. Notariskantoren kunnen de berichten delen en de kanalen bekend maken bij hun klanten.
Twee berichten
Vragen die aan de orde komen zijn: Wat doet de notaris? Waarvoor kun je bij hem of haar terecht? Om de rol van de notaris duidelijk te maken, is de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) in februari al begonnen met het gebruik van social media voor de consument. Elke week verschijnen er minimaal twee berichten op YouTube, Facebook en Instagram.