In recruitment marketing is het verleidelijk om te sturen op cijfers en de klassieke funnel als leidraad te nemen. Hoeveel mensen hebben de vacaturepagina bezocht? Wat is de conversie van klik naar sollicitatie? Hoeveel kandidaten zijn er uiteindelijk aangenomen? Natuurlijk zijn dit waardevolle statistieken, maar als je je enkel daarop focust, ontwikkel je ‘funnelvisie’ en mis je het grotere plaatje. Recruitmentmarketing draait niet alleen om het optimaliseren van een funnel, maar vooral om… Lees verder
Hoe voorkom je ‘funnelvisie’ in je recruitment?
- Geplaatst op:
- Laatst aangepast op: 17 februari 2025
In recruitmentmarketing is het verleidelijk om alleen maar te sturen op cijfers en de klassieke funnel als leidraad te nemen. Daarmee doe je jezelf echter tekort, betoogt Rowel Milatz (Bluewave Recruitment). Maar hoe voorkom je ‘funnelvisie’?
- Door redactie Mr.

Wilt u vanaf nu elke maand een samenvatting van alle Beter Werk-artikelen van Mr.-Online in uw mailbox? Klik hier

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?
Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.