Kinderkledingbedrijf Kleertjes.com verkocht

Delen:

Het online kinderkledingbedrijf Kleertjes.com is verkocht aan investeerders Mentha Capital en Comnaar Investments. Oprichtster Claudia Willemsen maakt ruimte voor een nieuw aan te stellen algemeen directeur; zelf keert ze terug als creative director en blijft ze 100 procent betrokken als het gezicht van kleertjes.com.

Adviseurs Mentha Capital, Comnaar Investments:
JanssenBroekhuysenAdvocaten (Jeroen Bleeker, Pieter Janssen), Sincerius (Joost Siemensma)

Adviseurs Dutch Difference BV:
Dirkzwager (Claudia van der Most, Eva Nass, Karen Verkerk), Ernst & Young (Patrick Boertien, Aron de Jong, Janneke van Til)

Claudia van der Most, dealmaker voor Dirkzwager: “Eindelijk mocht ik eens de belangen behartigen van een vrouw. Een pracht van een zakenvrouw, die in haar eentje kleertjes.com tot een enorm succes heeft gemaakt. Ons team bestond ook uit enkel vrouwen: geen bewuste keuze maar wel een leuke bijkomstigheid. Claudia had heel bewust gekozen voor Mentha en Comnaar Investments om zaken mee te doen; hetgeen ik gaande het proces ook goed begrepen heb. Met de heren achter deze twee partijen kon op een zeer prettige manier zaken worden gedaan waardoor het hele proces zeer soepel verliep. Naast de belangen als aandeelhouder en toekomstig creative director wogen voor Claudia ook de belangen van de werknemers mee. Dat zij uiteindelijk een goed gevoel zouden overhouden aan de transactie, was voor Claudia van enorm belang. Dat siert haar overigens ook. De concepten bij deze transactie werden doorgenomen bij Claudia thuis aan de keukentafel, glas wijn erbij, en bespreken maar! Kleertjes.com biedt een goed en enorm assortiment aan kinderkleding aan, eenvoudig te bestellen via het internet. Ideaal voor werkende moeders, zo weet ik uit eigen ervaring.”

Claudia Willemsen, oprichter Kleertjes.com: “Het hele proces was een ontzettend spannende onderneming, omdat het ‘geheim’ was en vanzelfsprekend ook allemaal nieuw voor mij. Ik heb er enorm veel van geleerd; uiteraard heb ik daarbij ook fouten gemaakt. Zo heb ik bijvoorbeeld geleerd dat je het beste al juridische ondersteuning kunt zoeken voordat je een dergelijk proces instapt en niet tijdens. Mede doordat ik hoogzwanger was tegen de closing aan, heb ik erg veel uit handen moeten geven en dus erg veel vertrouwen moeten hebben. Dat was niet altijd makkelijk. Op zo’n moment ben je wel erg blij met een jurist waar het goed mee klikt. Al tijdens mijn eerste afspraak met haar was er een heel goede klik en die is er nog steeds. Door de aangename samenwerking met Claudia is Dirkzwager nu een vaste relatie. Uiteraard hoop ik hen niet vaak nodig te hebben, maar het geeft wel een goed gevoel dat er zo’n team achter je staat! Bij deze deal is er veel aandacht besteed aan de wijze waarop wij het nieuws van de overname intern gecommuniceerd hebben. Tot mijn aangename verrassing werd de overname goed ontvangen; men begreep dat deze stap eraan zat te komen. Het was onze medewerkers al snel duidelijk dat ik erg veel effort heb gestoken in het vinden van de juiste, passende partij. Elke verandering na de overname werd even met argusogen bekeken, echter bleek al snel dat de constellatie hetzelfde doel voor ogen heeft als de medewerkers. Dat geeft de gewenste rust binnen de organisatie. Achteraf vind ik het erg opmerkelijk dat ik, ondanks het feit dat ik hoogzwanger was, nauwelijks spanning heb gevoeld gedurende het proces. Ik heb ook niet getwijfeld; ik voelde uitsluitend opluchting en overtuiging. Het eerste moment dat ik echt spanning voelde, was op het moment dat het bekend werd gemaakt aan onze medewerkers. Door deze stap te zetten, kan kleertjes.com weer verder op haar groeipad. Zoals verwacht, is de organisatie met de komst van de nieuwe aandeelhouders al aanzienlijk geprofessionaliseerd. Nadat we ‘het huis’ op orde hebben, ligt de wereld aan onze voeten. Dan kun je denken aan internationale expansie en verdere uitbreiding van activiteiten. Voor mijzelf is hier in een enorm leuke rol weg gelegd, ik mag het bedrijf gedurende dit proces adviseren en begeleiden.”

Ook een deal te melden? Mail naar deals@mr-magazine.nl

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven