Een communicatiecampagne met een wel heel dikke knipoog. Die omschrijving lijkt van toepassing op de ‘Superlawyer’ die het Haagse kantoor Solon Legal sinds kort inzet ter vergroting van de eigen naamsbekendheid bij huidige en toekomstige klanten én bij potentiële werknemers. De Haagse acteur Stephan Evenblij zal gehuld in een soort krap zittend Batmanpakje de komende jaren het visuele uithangbord van Solon zijn. “A man with an important mission. A mission to help entrepreneurs”, ronkt het gelikte filmpje op www.superlawyer.nl.
Volgens Jean Jacques Budé, managing partner van Solon Legal, moet Superlawyer de kwaliteiten uitstralen waar zijn kantoor voor staat: “De lancering van superlawyer markeert het einde van een veranderingsproces dat we de afgelopen jaren hebben ondergaan. We zijn de laatste jaren sterk gegroeid, en zo’n groei brengt met zich mee dat je ook je eigen cultuur eens onder de loupe neemt, je eigen DNA. Dat hebben we tot uitdrukking gebracht op onze website waar je vrij veel filmpjes ziet. Medewerkers vertellen over zichzelf, maar we laten ook klanten over ons aan het woord..Wij willen het als kantoor anders doen. En omdat het moeilijk is om dat naar buiten toe te verbeelden, hebben we voor iets heel onderscheidends gekozen. Superlawyer staat voor snelheid, voor technologische geavanceerdheid, voor eigenzinnigheid, maar zeker ook voor een stukje zelfspot en relativering. En de kwaliteit en zorg waarmee de filmpjes van Superlawyer zijn gemaakt, moet ook afstralen op ons kantoor en het beeld dat mensen er van hebben.”
Budé noemt de reacties tot nu toe bemoedigend: “Ik hoor dat de filmpjes actief op internet circuleren, en dat is natuurlijk mooi. Natuurlijk zijn er mensen die er de humor niet van inzien, maar dat is sterk leeftijdsafhankelijk, zo blijkt. Het heeft in ieder geval nog geen klanten gekost!”
{mosgoogle}
{mosmodule module=Laatste nieuws}