VluchtelingenWerk wint Houthoff-prijs

Delen:

VluchtelingenWerk Nederland heeft de eerste plaats bemachtigd in Houthoff Buruma’s goede doelencampagne Houthoff Heroes, en daarmee 10.000 euro  binnengesleept. De campagne voor VluchtelingenWerk werd gevoerd door Lumine van Uden en Annemarth Hiebendaal, beide advocaat bij Houthoff Buruma èn tevens taalcoach voor VluchtelingenWerk.

Taalcoach

“Met onze deelname  wilden we een mooi geldbedrag voor VluchtelingenWerk ophalen zodat ze nog meer vluchtelingen kunnen helpen”, aldus Lumine van Uden. Annemarth Hiebendaal: “Tegelijkertijd wilden we kantoorgenoten stimuleren om zich ook aan te melden als taalcoach. Als jurist zijn wij dagelijks bezig met de Nederlandse taal, en het geeft veel voldoening om dat in te kunnen zetten bij de hulp van een vluchteling.”

Woordenboeken

Vluchtelingenwerk is erg blij met de prijs, vertellen Elizabeth Bereket en Bryan Gybson van VluchtelingenWerk. “We kunnen het geld goed gebruiken voor de aanschaf van nieuwe woordenboeken en trainingen voor taalcoaches. Als we geld overhouden willen we een dag organiseren voor vluchtelingen en hun taalcoaches.” Diverse andere medewerkers van Houthoff Buruma hebben zich ook aangemeld als taalcoach of zijn van plan dat te doen.

Ronald McDonald

Houthoff Heroes is een jaarlijkse campagne van advocatenkantoor Houthoff Buruma. Met de Houthoff Heroes campagne kunnen medewerkers campagne voeren voor een eigen gekozen doel om daarvoor één van de drie geldprijzen (2.500, 5.000 en 10.000 euro) in de wacht te slepen. Dit keer was de tweede prijs voor het Ronald McDonald Kinderfonds en de derde prijs voor Stichting Downsyndroom.

Lees meer over:

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven