Als jurist je online content vindbaar maken

Het aantal actieve juristen in Nederland is groot. Dit maakt dat het best lastig kan zijn om online gevonden te worden. Hoe voorkom je dat een potentiële klant uitwijkt naar een concurrent, omdat deze bovenaan in de zoekresultaten verschijnt? Er zijn verschillende manieren om content op je website vindbaar te maken.

Delen:

Als jurist je online content vindbaar maken

Belangrijk hierbij is een gestructureerde interne linkstructuur. Vergelijk het met een bezoek aan een fysieke winkel! Je wilt middels borden en markeringen geholpen worden, bij het vinden van hetgeen waarvoor je naar de winkel kwam. Door een logische linkstructuur aan te houden, help je een bezoeker over de website te navigeren.

Verwijs bezoekers door naar andere pagina’s

De linkstructuur op je website bestaat uit verschillende componenten. Denk bijvoorbeeld aan de homepage, waarop je een bezoeker doorverwijst naar de belangrijkste pagina’s van je website. In veel gevallen zullen dit de diensten zijn, die je als jurist aanbiedt. Ook het menu aan de bovenzijde van pagina’s is belangrijk. Dit is de eerste plek waar bezoekers kijken, als zij een specifieke pagina zoeken. Een derde factor is het aantal links, dat je in de content op pagina’s verwerkt. Wanneer een bezoeker zich op een pagina X bevindt, kun je deze via diezelfde pagina doorverwijzen naar een pagina Y of een pagina Z. Zo blijft de bezoeker langer op de website en heb je de mogelijkheid deze te wijzen op andere interessante diensten die je aanbiedt.

Blijf nieuwe content toevoegen aan je website

Om hoger in de zoekresultaten te komen, is het belangrijk om voortdurend nieuwe content toe te blijven voegen. Dit moet logischerwijs relevante content zijn, die uniek en lang genoeg is. Vaak wordt aangeraden om pagina’s uit minimaal drie- tot vijfhonderd woorden te laten bestaan. Pas op voor duplicate content! Dit is content, die ook op andere websites voorkomt. Een zoekmachine als Google straft dit hard af, door je website lager in de zoekresultaten te plaatsen. Er zijn diverse tools die je helpen om te controleren of content ook op andere websites voorkomt.

Werk met pillar pages rondom diensten

Een manier om de voortdurende stroom van nieuwe content gestructureerd te houden, is het gebruik van pillar pages. Dit zijn relatief lange pagina’s, waarop verschillende elementen worden uitgelicht. Bij ieder van deze elementen kun je een bezoeker vervolgens doorverwijzen naar een andere pagina op de website. Zo creëer je een gestructureerde en voor zoekmachines duidelijke linkstructuur.

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven