Partnerbijdrage van

De klantvriendelijke cloud bouwen

Wie zijn ICT naar de cloud brengt, doet dat vaak om ervoor te zorgen dat hij/zij er zelf minder omkijken naar heeft. Maar hoe voorkomt u dat zoiets cruciaals als de ICT-infrastructuur van uw organisatie “uit het oog, uit het hart” raakt? U wilt wel graag zeker weten dat alles goed blijft gaan, hoeveel vertrouwen u ook heeft in uw ICT-partner. Daarom streven wij er bij ICT Concept naar om een klantvriendelijke cloud te bouwen.

Delen:

Zelf ook nog aan de knoppen kunnen zitten

Dat gevoel van controle houden over uw data en applicaties begint bij inzicht. Zicht op de staat van uw cloudomgeving, gebruikers op het platform en de gebruikte capaciteit. Daarom hebben wij voor onze klanten het CloudPortal ontwikkeld.

Het CloudPortal geeft inzicht en controle over de belangrijkste facetten van uw cloudomgeving. U heeft snel een overzicht van het gebruik van uw cloudomgeving middels handige rapportages en dashboards. En omdat we dit portaal voor ú bouwen, willen we dat ook de inhoud ervan, past bij wat ú wilt weten. Wij horen dan ook graag van u welke informatie en rapportages er inzichtelijk moeten zijn, dan bouwen we dit bij nieuwe versies in.

Ik had het naast inzicht ook over controle. Dat klinkt wat vreemd als u bedenkt dat naar de cloud gaan vaak wordt gedaan om ICT zoveel mogelijk uit te besteden. Toch vinden veel van onze klanten het fijn om zelf ook nog wat aan de knoppen te kunnen zitten, en niet voor elke wijziging afhankelijk te zijn van onze Servicedesk. Daarom kunt u via het CloudPortal ook zelf een aantal zaken beheren. Zo kunt u eenvoudig mailboxen en gebruikers beheren of wachtwoorden resetten. Uiteraard doen wij dit alles ook graag voor u, maar soms is het net iets sneller om zelf in het CloudPortal op een knop te drukken.

Contact met de Servicedesk: ticketing en terugkoppeling

U kunt altijd bellen met onze Servicedesk voor updates voor het melden van nieuwe zaken of updates over openstaande vragen. Maar ook hier willen wij u graag zo snel mogelijk de nodige inzichten geven, zonder dat u daarvoor hoeft te bellen. Als u bij ICT Concept in de cloud gaat werken, dan krijgt u behalve toegang tot het CloudPortal, ook toegang tot uw “Mijn ICT Concept” omgeving. Van hieruit kunt u 24×7 nieuwe tickets voor onze Servicedesk aanmaken en de status van lopende tickets inzien. Zo ziet u direct welke werkzaamheden er momenteel voor u worden uitgevoerd en wat de status van deze werkzaamheden zijn, zonder dat u daarvoor de telefoon hoeft te pakken.

Kan het nog klantvriendelijker?

De vraag die we ons elke dag stellen: hoe zorgen we ervoor dat onze diensten zo betrouwbaar mogelijk zijn, zodat alles is geregeld en onze klanten succesvol kunnen zijn? Niet voor niets zijn betrouwbaar, succesvol en geregeld onze kernwaarden. We kijken constant of wat we maken, nog klantvriendelijker kan. We ontwikkelen daarom actief, elke dag weer, onze diensten zoals het CloudPortal en de Mijn ICT Concept omgeving zodat ze nog beter aansluiten bij wat u nodig heeft.

Mijn vraag aan u: blijf het ons vertellen als er iets beter kan. Het zijn soms kleine veranderingen die een groot verschil kunnen maken. Neem bijvoorbeeld een recente aanpassing in onze twee factor authenticatie, waardoor er geen cijfercodes meer overgetikt hoeven te worden. Dit is op het oog een kleine aanpassing aan een app, maar het maakt het werk voor alle gebruikers nu sneller en eenvoudiger. Al uw tips en suggesties mag u altijd naar ons mailen op info@ict-concept.nl.

Auteur: Marcel van Weel Senior IT Consultant ICT Concept

Delen:

De Lexxyn Groep verenigt diverse ICT-dienstverleners in de juridische sector. Door hun specifieke ervaring zijn zij uitstekend op de hoogte van uw bedrijfsprocessen en…

Meer berichten van partner

Scroll naar boven