De rol van linkbuilding binnen contentmarketing voor juridische websites

Ondernemingen ontkomen tegenwoordig niet aan een website. Dit geldt ook voor juridische websites en juridische ondernemingen zoals advocatenkantoren. De wereld van online marketing is competitief en daarom is het van belang om een goede strategie aan te nemen. Contentmarketing biedt hierin mogelijkheden, omdat het de online vindbaarheid van een website kan vergroten. Maar welke rol speelt linkbuilding binnen dit proces? In dit artikel geven we antwoord.

Delen:

Linkbuilding en contentmarketing gaan hand in hand

Contentmarketing en linkbuilding zijn verschillende marketingstrategieën die elkaar goed kunnen complementeren. Contentmarketing richt zich namelijk op het produceren van relevante content zoals informatieve artikelen. Een juridische website zou bijvoorbeeld een complexe casestudie kunnen behandelen of antwoord geven op veelvoorkomende vragen. Linkbuilding daarentegen, focust zich op het verkrijgen van links op externe domeinen die verwijzen naar de eigen website. Deze inkomende links worden ook wel backlinks genoemd.

Het belang van waardevolle content

Contentmarketing is een waardevol onderdeel van een marketingplan, omdat het ondernemingen de kans biedt zich te onderscheiden van de competitie door middel van relevante en kwalitatieve informatie. Websites kunnen op deze manier hun expertise binnen het vakgebied delen met bezoekers. Zo kunnen juridische websites en ondernemingen bijvoorbeeld artikelen schrijven die relevant zijn voor hun bezoekers. Wanneer een website waardevolle informatie bevat, kunnen er vervolgens natuurlijke links ontstaan doordat websites vanzelf naar deze informatie willen linken.

Hogere organische posities in de zoekmachine

Wanneer externe websites linken naar jouw website stijgt deze in relevantie. Een backlink wordt gezien als een aanbeveling, wat de zoekmachine het signaal geeft dat jouw website informatie bevat die van waarde is voor bezoekers. Door kwalitatieve informatie te produceren, zal een zoekmachine jouw website als een expert beschouwen binnen het vakgebied. Dit heeft als gevolg dat je hogere posities behaalt binnen het zoekverkeer, wat als gevolg heeft dat de relevante doelgroep beter bereikt kan worden. Dit werkt niet alleen in Nederland op deze manier, maar zelfs wereldwijd. Internationale linkbuilding is dan ook zeker aan te raden, wanneer je werkzaam bent in verschillende landen.

Samenvattend, zijn linkbuilding en contentmarketing belangrijke marketing strategieën die elkaar kunnen versterken. Door het publiceren van waardevolle informatie kunnen er natuurlijke backlinks ontstaan. Daarnaast zal de zoekmachine deze relevante informatie oppakken, waardoor jouw website hoger in de zoekresultaten zal komen te staan. Heeft jouw website al informatieve artikelen?

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven