Er wordt veel besteld en retour gestuurd, maar waarom wordt er veel retour gestuurd?

Het bestellen van kleding online wordt tegenwoordig steeds meer populair. Dit komt natuurlijk doordat het makkelijk is om online een bestelling te plaatsen. Doordat de e-commerce constant met innovatie bezig is, kunnen de pakketten van klanten razendsnel aan huis bezorgd worden. Online bestellingen kunnen doen, komt vooral goed uit wanneer we weinig tijd aan onze handen hebben of bepaalde producten snel nodig hebben. Het scheelt ons niet alleen veel tijd en energie, maar het is ook nog eens lekker efficiënt. Wanneer artikelen gekocht worden, kan het ook zijn dat deze geretourneerd moeten worden. In dit artikel zullen wij bespreken welke artikelen het meest en het minst geretourneerd worden.

Delen:

De minst geretourneerde producten

Tegenwoordig hebben consumenten de mogelijkheid om op elk moment een bestelling te plaatsen bij een webshop. Dit komt vooral goed uit wanneer zij het druk hebben met andere zaken zoals: werk, school, sport of andere zaken in hun vrije tijd. Online winkelen is dus niet alleen efficiënt, maar het zorgt er ook voor dat mensen veel gedaan krijgen. Zo kunnen boodschappen van de koeltransport super snel, vers en koel aan huis geleverd worden. Het nadeel hierbij is dat bederfelijke producten niet retour gestuurd kunnen worden. Om deze reden zijn dit producten die het minst worden geretourneerd. Zijn producten van de koeltransport, bedorven, beschadigd of niet naar wens? Dan hebben klanten de mogelijkheid om hun geld terug te krijgen. Echter, komen deze situaties zelden voor, omdat de vervoerders van dit soort delicate producten ervoor zorgen dat klanten leveringen van top kwaliteit krijgen.

De meest geretourneerde producten

Uiteraard zijn er ook producten die het meest worden geretourneerd. Consumenten kunnen tegenwoordig genieten van de service waarbij kleding vandaag besteld, morgen in huis is. De meeste mensen in onze samenleving hebben het vaak druk en daardoor komen zij vaak niet toe aan een vrij moment om naar het winkelcentrum te gaan. Wanneer deze klanten niet de fysieke kledingwinkels bezoeken, weten zij vaak niet of zij online de juiste kleding- of schoenmaat kopen. Om deze reden zijn zij geneigd om meerdere maten te bestellen, om de kledingstukken in alle rust te passen. De maten die goed zitten worden gehouden en de maten die niet goed zitten, worden terug gestuurd. Doordat veel consumenten gebruik maken van deze optie, zijn kledingstukken, schoenen en bepaalde accessoires, de producten die het meest geretourneerd worden.

Samenvattend, doordat we online bestellingen kunnen doen, hebben wij meer tijd aan onze handen. Echter, is het mogelijk dat een product geretourneerd moet worden. Koeltransport is het enige wat niet wordt geretourneerd. Klanten kunnen wel hun geld terugkrijgen wanneer er onverhoopt problemen zijn met de bestelling. Kleding, schoenen en enkele accessoires worden het meest geretourneerd, omdat deze producten vaak in meerdere maten besteld worden.

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven