Partnerbijdrage van

Hijink Advocaten vergroot telefonische cliëntvriendelijkheid

We spreken Wouter Niesing van Hijink Advocaten over de koppeling tussen 3CX telefonie en de digitale dossierapplicatie CClaw. "We zien direct wie er belt. Dat is niet alleen handig voor het secretariaat, maar ook voor de advocaten. Is het secretariaat druk dan komt inkomend telefoonverkeer in de overflow. Door de nummerherkenning bepalen de advocaten dan onderling wie er opneemt. Dat is naast cliëntvriendelijk, ook nog eens erg efficiënt." Meer over het hoe en waarom van deze functionaliteit vertelt Wouter in dit artikel.

Delen:

Persoonlijk schakelen met cliënten

Hijink Advocaten is een advocatenkantoor met tien fee-earners, waaronder Wouter. Hij is al twintig jaar bij het kantoor betrokken als zelfstandig mediator. Door zijn affiniteit met ICT pakt hij de meeste ICT-gerelateerde zaken voor Hijink Advocaten op.

“ICT is langzaam naar mij toegerold, al zullen anderen zeggen dat ik het naar me toe heb getrokken”, zo begint Wouter het gesprek met een brede lach. Het kantoor werkt al enige tijd met CClaw van Clip Consultants. Al een tijdje keek het kantoor uit naar de mogelijkheid om de dossierdatabase te koppelen met telefonie. Een tweede applicatie naast CClaw had echter niet de voorkeur. Tot voor kort was dit echter de enige optie.

“We willen zien wie er belt, zodat je even de tijd hebt om te schakelen. Om jezelf voor te bereiden op het gesprek, en te anticiperen op de te verwachten vraag. Toen we hoorden dat CClaw deze optie aanbood, hebben we deze kans direct aangegrepen.”

Dossier direct voorhanden

Naast zien wie er belt, is er nog een ander voordeel te noemen: het feit dat het dossier dat bij de betreffende beller hoort direct in beeld komt. “Het enige moment waarop dat niet werkt, is in het geval van een letselschadezaak. Hierbij kent de wederpartij soms meerdere dossiers. Dat weegt overigens niet op tegen alle voordelen.”

Een ander pluspunt is volgens Wouter de mogelijkheid om direct tijd te schrijven. Zodra het telefoongesprek start, gaat de tijd automatisch lopen. De gebruiker hoeft alleen maar een omschrijving toe te voegen en de tijd wordt in het dossier geregistreerd. Dit geldt overigens ook voor uitgaand telefoonverkeer. Dit leidt ertoe dat tijd niet meer kan weglekken.

Overstap 3CX

Het kantoor is voor deze toepassing wel van telefonie- en internetprovider gewisseld. Wouter zag tegen deze overstap op, maar in de praktijk viel de wisseling hem ontzettend mee.

“Je bent altijd bang dat je als kantoor even uit de lucht bent. Uiteindelijk was de angst ongegrond, want we hebben geen enkel probleem ervaren. Alles is vlekkeloos gegaan. Qua internet- en belkosten zouden we er zelfs op vooruit moeten gaan. Scheelt ook dat er geen bedrag wordt gevraagd voor de koppeling zelf. Daarnaast zorgt het accuraat registeren van tijd dat alles netjes wordt gedeclareerd en er niets wordt vergeten.”

Bijdrage leveren aan ontwikkeling

De koppeling tussen 3CX en CClaw is redelijk nieuw. Dit betekent dat deze toepassing nog volop in ontwikkeling is. We vragen Wouter of hij dit als nadelig ziet.

“Nee helemaal niet. We hebben het idee dat alle praktijktips en wensen die we indienen serieus worden genomen. Sommige daarvan zijn zelfs al doorgevoerd. Op die manier kunnen we het systeem een beetje mee uitdenken volgens onze werkwijze.”

Meer over Hijink Advocaten

HIJINK Advocaten, met twee vestigingen in Arnhem en Nijmegen, is een modern en innovatief advocatenkantoor. Het team, bestaande uit advocaten en schaderegelaars is gespecialiseerd in Letselschade, Arbeidsrecht en Ondernemingsrecht. Cliënten vinden in dit kantoor een sparringpartner maar ook een gedreven professional die strijdt voor de juridische belangen van haar cliënten.

Meer over 3CX communicatiesysteem

Met het communicatiesysteem van 3CX kunnen kantoren productief flexwerken en bijvoorbeeld eenvoudig op afstand vergaderen. Dit VoIP telefoniesysteem is intuïtief in gebruik, voor zowel de beheerder als de gebruiker. Het kent een logische indeling en intuïtieve functies. Bovendien biedt het een aantrekkelijk licentiemodel op basis van het aantal gelijktijdig in gebruik zijnde lijnen.

Auteur: Clip Consultants

Delen:

De Lexxyn Groep verenigt diverse ICT-dienstverleners in de juridische sector. Door hun specifieke ervaring zijn zij uitstekend op de hoogte van uw bedrijfsprocessen en…

Meer berichten van partner

Scroll naar boven