In gesprek met de heer Simon Huiskamp van Damsté advocaten – notarissen en Advocoeur

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Simon HuiskampHet Twentse kantoor Damsté advocaten – notarissen is gestart met franchiseorganisatie ‘Advocoeur’. Door de franchiseformule in de markt te zetten zijn de kleinere advocatenkantoren in staat om tegen aantrekkelijke tarieven de specialisten van Damsté in te zetten en ontzorgd te worden. Simon Huiskamp van Damsté advocaten – notarissen vertelt meer.

Wat is uw achtergrond?

Ik heb 12 jaar als interim-manager gewerkt in de marketing- en communicatiebranche. Voornamelijk zakelijke dienstverlening, met soms een uitstapje naar logistiek en retail. Mijn specialiteit is het uitstippelen van de juiste strategie voor de marktbenadering en bewerking. Complexe dienstverlening heeft mijn voorkeur.

Waar staat Advocoeur voor?

Advocoeur is een samentrekking van de woorden advocaat en coeur, het Franse woord voor hart. Damsté heeft hiervoor gekozen omdat de markt vraagt om transparantie en een menselijke benadering. Als je de naam kent en je ziet het logo erbij dan vergeet je de betekenis niet meer. De naam past bij de branding van de franchiseketen. De uitstraling is fris, menselijk, transparant en city.

Waarom komt Damsté met dit initiatief?

We zien dat veel kleine kantoren (tot ca. 7 fee earners) het moeilijk hebben in de huidige markt, vooral door grote kantoren die nadrukkelijk aanwezig zijn. Kleine kantoren hebben het lastig m.u.v. de niche kantoren. Wij zien dat de markt in beweging is, vaste tarieven en projectmatig werken komen eraan. Als ondernemend kantoor past dit initiatief, het opzetten van een franchiseorganisatie, bij onze cultuur.

Wat is uw rol binnen de organisatie?

Mijn rol is tweeledig, ik ben manager marketing en communicatie bij Damsté en binnen Advocoeur ben ik formulemanager. Mijn taak is het vaststellen en bewaken van de merkbeleving, daarnaast zorg ik ervoor dat tijdens de uitvoering een en ander op zijn plek valt. Het is best complex. Ook zorg ik ervoor dat Advocoeur door de gehele organisatie bij Damsté wordt gedragen. Dat doe ik samen met Caston Kroep, hij is specialist handels- en ondernemingsrecht en met Jan Schutrups, de voorzitter van de coöperatie Damsté. Zij nemen tevens de juridisch inhoudelijke kant van de zaak van Advocoeur voor hun rekening.

Op welke doelgroep richt u zich?

Wij richten ons op ondernemende advocaten met een praktijk tot ca. 7 fee earners, met name advocaten met een algemene praktijk en een ondernemende mentaliteit zijn welkom. We streven naar een aantal kantoren binnen elke provincie, één kantoor op ongeveer 50.000 inwoners. In een grote stad kunnen meerdere kantoren zich bij ons aansluiten. Zonder actief te werven hebben we al een aantal aanmeldingen. Er is dus duidelijk vraag naar! 

Wat zijn de meest opvallende voordelen voor advocaten?

Als advocaten zich aansluiten bij Advocoeur hoeven ze zich niet meer druk te maken om het organisatorische deel van hun praktijk. Wij ondersteunen en ontzorgen op het gebeid van HRM, P&O, ICT, opleidingen, marketing en er kan gebruik worden gemaakt van de specialisten van Damsté. Interessant is dat je lid wordt van een landelijk advocatenbestand dat zich onderscheidend in de markt positioneert. Op de website van Advocoeur is te zien dat je gebruik kunt maken van verschillende pakketten. Dit kan net zover gaan als de franchisenemer wil. Van eenvoudig (leads, briefpapier en huisstijl) tot zeer uitgebreid, dit kunnen we in overleg opschalen. Eigenlijk zijn we een winkel waar je de producten kiest die je zelf prettig vindt.

Hoe zit het met de zelfstandigheid van de advocaten die zich aansluiten bij Advocoeur?

Allereerst; advocaten die zich bij Advocoeur aansluiten blijven helemaal zelfstandig. Wij hebben geen contact met de cliënten van het kantoor. De zelfstandigheid is heel belangrijk. Ondernemers willen graag zelfstandig zijn, daarom zijn ze voor zichzelf begonnen. Advocoeur ondersteunt en ontzorgt en neemt de landelijke en lokale marketing en communicatie voor haar rekening.

Heeft u tips voor de doelgroep?

De markt van dienstverlening in de advocatuur is aan het veranderen en de verkoopkanalen zijn aan het verschuiven, het wordt transparanter en menselijker. Veel fysieke producten transformeren. Mijn tips zijn dan ook:

  • Houd je klanten goed in de gaten, hoe bewegen zij zich in hun markt en sluit je nog voldoende bij hen aan?
  • Is flexibiliteit en klantgerichtheid binnen je organisatiecultuur verankerd? Ben je in staat om flexibel te zijn én te anticiperen of ben je met name reactief? Durf die vragen eerlijk te beantwoorden en ga dan dat veranderingsproces maar eens aan.

Word je ook Advocoeur advocaat? Voor meer informatie: www.advocoeur.nl

advocoeurlogo DEF3

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten..

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top