In gesprek met Thomas Morel van Go2People Websites

Delen:

go2peopleGo2People Websites maakt websites, webshops en ontwikkelt e-learning modules. Daarin willen zij altijd adviserend zijn op het gebied van online marketing. Zij richten zich ook op de advocatenbranche. Thomas Morel is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie bij Go2People Websites: “In de advocatuur neemt de onderlinge concurrentie toe. Daarom wordt de eerste indruk op je potentiële klant ook steeds belangrijker. Deze eerste indruk ligt tegenwoordig vrijwel altijd online.”

Wat is uw rol binnen het bedrijf?

Ik ben verantwoordelijk voor alle marketing en communicatie bij Go2People Websites. Hierin houd ik mij onder andere bezig met ons blog, nieuwsbrief, e-books, workshops en optimalisatie van onze website.

Afgelopen februari publiceerden wij het artikel “De ideale website voor advocatenkantoren” op Mr. Online. Aanleiding hiervoor was een onderzoek wat wij hadden uitgevoerd onder ruim 60 websites van advocatenkantoren in Amsterdam. De reacties hierop waren overweldigend en veelal positief. Zodoende zijn we ook in gesprek geweest met diverse advocatenkantoren. Interessant voor hen, maar ook voor ons. Het is erg leuk en leerzaam om te praten over trends binnen de advocatuur en hoe je daar met vormen van marketing op kan inspelen.

Inmiddels hebben we dit blogartikel ook uitgegeven als E-book (klik hier om te downloaden).

Waar blinkt uw organisatie in uit?

We zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites en webshops en combineren dit altijd met onze kennis en expertise van online marketing. We weten hoe we een website moeten vormgeven en inrichten, zodat deze begrijpelijk is en vertrouwen kweekt bij je bezoekers. Een uitnodiging om langer te blijven. En welke acties je kan ondernemen om vervolgens met hen in contact te komen. Hoe gaan we jouw website inzetten als marketingtool? Deze vraag staat altijd centraal.

Op welke doelgroep richt u zich?

Go2People richt zich op advocatenkantoren, midden- en klein bedrijven (10-50 medewerkers) en verenigingen in omgeving Amsterdam. Ons portfolio is divers. We werken bijvoorbeeld voor onderwijsinstellingen, evenementenlocaties en projectontwikkelaars, maar ook voor filmmakers, personal coaches en advocaten.

Wat zijn relevante marktontwikkelingen?

We zijn altijd nieuwsgierig naar nieuwe trends in verschillende sectoren. De komende tijd staat er veel te gebeuren in de advocatuur. Wat je ziet is dat in deze branche de onderlinge concurrentie toeneemt. Potentiële cliënten en bestaande cliënten kijken kritischer naar de tarieven, hebben meer keuzes en kunnen daardoor ook beter afwegen waar zij hun juridische kwestie laten behandelen. Bovendien eisen zij meer persoonlijkheid en betrokkenheid van de advocaat. Aspecten die overigens terugkomen in veel meer sectoren en beroepsgroepen. We gaan immers graag in zee met iemand die we kennen en betrouwbaar vinden.

Hoe speelt Go2People Websites hier op in?

Als advocaat moet je weer de markt op en in contact komen met je potentiële klanten. Het is belangrijk om te beseffen dat dit meer en meer online plaatsvindt. Want of iemand je nu vindt via Google, een vergelijkingswebsite als Advocatenoverzicht.nl of Linkedin, die persoon werpt een blik op je website. Zeker als we ons al op het internet begeven, want dan is het slechts een kwestie van doorklikken. Maar dit geldt ook wanneer je door iemand anders wordt aanbevolen of een potentiele klant ontmoet op een netwerkborrel, offline dus. Ook dan is de kans aanzienlijk groot dat diegene in de eerste plaats je website bezoekt. Om te kijken wie je bent of wie de mensen achter de organisatie zijn, en welk specialismen je in huis hebt. Of al is het alleen maar om te achterhalen via welk telefoonnummer of e-mailadres zij met je in contact kunnen komen.

Je website is dus steeds vaker het eerste contactmoment met je potentiele klant. Daarom heb je als advocaat ook een goede website nodig die vertrouwen kweekt bij je bezoekers, door persoonlijk en transparant te zijn. En belangrijk, die het voor je bezoekers ook makkelijk maakt om met je in contact te komen. Door zowel een professionele als laagdrempelige website neer te zetten, waarbij direct duidelijk is waar de bezoeker bepaalde informatie kan vinden. Daarom adviseren we bijvoorbeeld ook altijd om de contactinformatie op de homepagina te plaatsen, boven de vouw, zodat deze direct zichtbaar is. Dat klink heel simpel en logisch, maar hoe vaak kom je niet op een website waar je 2 tot 3 x moet klikken voordat je weet welk nummer je kan bellen of welk e-mailadres je moet mailen. Iedereen herkent die frustratie.

Hoe ziet u de toekomst?

De advocaat van de toekomst is laagdrempelig (benaderbaar) en online gemakkelijk te bereiken. De inzet van bijvoorbeeld een chatfunctie is op korte termijn goed mogelijk. Transparantie gaat daarnaast een belangrijke rol spelen en zal duidelijk moeten terugkomen in de dienstverlening. Zo kunnen verschillende documenten en administratie online gedeeld worden met cliënten, waarbij het volledig inzichtelijk is waar je voor betaalt.

Voor meer informatie zie: www.go2people-websites.nl

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven