Overstap van de week is Sandra de Bruijn. Zij is per 15 augustus aangetreden als kantoordirecteur bij Blenheim Advocaten in Amsterdam. De Bruijn neemt zitting in het dagelijks bestuur van het kantoor en is verantwoordelijk voor interne, externe en strategische componenten die de kwaliteit van dienstverlening, klantgerichtheid en professionaliteit verder optimaliseren.
Van headhunter naar kantoordirecteur, een opvallende switch. Waarom?
Een opvallende switch maar wel een die steeds vaker voor komt. De advocatuur is continu in ontwikkeling. Dat brengt veranderingen met zich mee die niet alleen merkbaar zijn in de dagelijkse praktijk van advocaten, maar ook aanpassingen vereisen op het gebied van de bedrijfsvoering van een kantoor. De mogelijkheid mee te kunnen werken aan verdere uitbouw en professionalisering van het kantoor, in combinatie met het kunnen benutten van mijn kennis en ervaring op het gebied van human resources en business development, maken deze positie voor mij tot een geweldige uitdaging.
Hoe is Blenheim op uw pad gekomen?
Het feit dat ik al meer dan vijftien jaar actief ben in executive search voor juristen heeft voor een groot netwerk gezorgd dat ook bij deze stap zijn meerwaarde heeft doen blijken. Het in contact brengen van mensen blijft voor mij in deze nieuwe rol dan ook weer een van de grote pijlers.
Wat wilt u over een jaar met het kantoor bereikt hebben?
Blenheim Advocaten is een middelgroot advocatenkantoor dat in de afgelopen jaren tegen de stroom in enorm is gegroeid. De wens van het kantoor de effecten van die groei op een professionele wijze vorm te willen geven, is kenmerkend voor Blenheim. In het verlengde daarvan ligt de ambitie Blenheim als vooraanstaand kantoor op het gebied van (inter)nationaal handels- en vennootschapsrecht met een gespecialiseerde German Desk in Nederland op de kaart te zetten. Het is een kantoor waar het voor professionals inspirerend werken is.
Hoe zijn de eerste twee weken bij Blenheim bevallen?
Die zijn voorbijgevlogen. Voorafgaand aan mijn komst heb ik eerder al kennismakingsgesprekken gehad met alle advocaten en medewerkers. Hierdoor zijn mijn eerste werkdagen plezierig en rustig verlopen. Het gevoel ‘er al langer rond te lopen’ gaf een vliegende start en zorgde ervoor dat ik direct in heel veel processen actief ben betrokken.
Wie is uw voorbeeld in dit vak?
Voorafgaand aan mijn overstap vanuit de legal executive search naar de advocatuur heb ik mensen gesproken die mij zijn voorgegaan in deze stap. Met name mijn gesprekken met vakgenoot Frank Thuis zijn van grote waarde geweest. Zijn ervaringen, scherpe analyses én enthousiasme ten aanzien van deze rol binnen de advocatuur heb ik als zeer inspirerend ervaren en hebben zeker bijgedragen tot mijn besluit deze stap te zetten.