Symposium: De kracht van begrijpelijke taal (21 juni 2016)

Delen:

Deel op Signal

Kun je alles in begrijpelijke taal schrijven? Ook juridische documenten? En wat zijn daarvan de voordelen? Op 21 juni 2016 buigt een aantal gezaghebbende deskundigen zich over deze vragen.

Hoe kunt u zich aanmelden?

U kunt zich aanmelden op symposium.bureautaal.nl. Het symposium vindt plaats in de kerk van Beusichem op dinsdag 21 juni van 14.00 tot 18.00 uur.

Sprekers

  • Bryan Garner, dé deskundige van ‘plain legal writing’ in de VS. Een begenadigd spreker.
  • Leendert Verheij, president Gerechtshof Den Haag. Over begrijpelijke taal in de rechtszaal.
  • Liesbeth van den Brink, notaris. Over begrijpelijke notariële akten.
  • Ionica Smeets, hoogleraar science communication. Over begrijpelijke taal in de wiskunde.
  • Jan Hommen, voormalig CEO KPMG. Over begrijpelijke jaarrekeningen.
  • Paul Koster, directeur VEB. Over transparantie, vertrouwen en accountants.
  • Fik Meijer, emeritus hoogleraar oude geschiedenis. Over begrijpelijke taal bij de Romeinen.

Dagvoorzitter

De dagvoorzitter is Rieuwerd Buitenwerf. Hij is algemeen directeur van het Nederlands Bijbelgenootschap en was verantwoordelijk voor de Bijbel in Gewone Taal.

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Deel op Signal

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven