Hoe een sociaal intranet een plek kan veroveren in de timelines van medewerkers

Wie als organisatie van zijn medewerkers ambassadeurs wil maken, kan veel plezier hebben van een sociaal intranet. Maar waar moet je dan precies op letten? Ruud Poels geeft 7 tips.

Delen:

Organisaties worstelen nogal eens om medewerkers ‘aangehaakt, verbonden en betrokken’ te houden. Het thuiswerken helpt daar ook niet bij, maar nu werkgevers toch al diep in persoonlijke domeinen zijn doorgedrongen liggen er kansen voor werkgevers én werknemers om elkaar tegemoet te komen. Voor verbinden zijn immers twee partijen nodig. De organisatie stelt medewerkers in staat om zich te verbinden, maar dat mag niet te vrijblijvend zijn of een ‘moetje’ zijn.

De organisatie stelt medewerkers in staat om zich te verbinden, maar dat mag niet te vrijblijvend zijn of een ‘moetje’ zijn.

Het zou wel eens zo kunnen zijn dat het meer energie kost om te streven naar het strikt scheiden van werk en privé, dan het slim managen van die balans om het allemaal zo smooth mogelijk te laten verlopen. Daar liggen kansen voor community managerssuper users en moderators van sociale intranetten: dring door tot in de privé-timelines van je collega’s. Daar volgt iedereen tenslotte zijn of haar nieuws. De tijd heb je mee, want steeds meer organisaties denken na of ze vanuit privacyoverwegingen hun data, zoals e-mailadressen, nog willen of mogen delen met partijen buiten de EU.

Muur slecht niet zichzelf

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want die muur tussen werk en privé slecht zich niet vanzelf. Wat kun je doen om je sociaal intranet een (tweede) kans te geven? Lees verder…

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven