Hoe vallen juristen op met content?

Marketingexperts adviseerden tot voor kort: deel waardevolle tips in nieuwsbrieven, in video's of in blogartikelen. Maar doordat veel juristen inmiddels gratis kennis delen in hun contentmarketing, is dat nauwelijks onderscheidend meer. Ze merken dat ze er weinig cliënten meer door krijgen, niet meer hoog in Google komen en weinig likes en shares meer krijgen op de socials. Hoe val je in 2022 dan nog op met je content? Marketingexpert Aartjan van Erkel heeft met zijn nieuwe boek Nummer 1 de oplossing.

Delen:

In zijn boek legt Aartjan uit hoe je stopt met teachen en begint met teasen. Want de meesten van ons zijn verslaafd aan entertainment. Als we ons maar een paar minuten vervelen pakken we onze telefoon om op social media timelines te scrollen of filmpjes te bekijken. En wie verdienen er nou eigenlijk meer: teachers of entertainers? Je lerares Duits van vroeger, of Beyoncé?

Entertainers zijn populairder, hebben een hogere status en verdienen meer. Maar waarom gebruik je dat inzicht dan niet in je marketing? Stop met wat je concurrenten doen: gortdroge informatie sturen, klanten in coma teachen of ze kapot spammen. Maak in plaats daarvan artikelen, advertenties en nieuwsbrieven die entertaining zijn, zodat klanten geen genoeg van je kunnen krijgen.

Aartjan van Erkel daagt je uit om eens kritisch naar je marketing te kijken als die tot nu toe weinig naamsbekendheid heeft opgeleverd. Wat houdt je eigenlijk tegen om marketing compleet anders aan te pakken? Om iets te doen waardoor concurrenten je voor gek verklaren, en waardoor je dus direct opvalt?

De formules die Aartjan in dit boek met je deelt, zijn ‘superonderscheidend’ in de nogal traditionele juridische wereld. Het zijn vaak manieren om je copywriting te verbeteren. Met die copywritingvaardigheden krijg je ‘superpowers’ in handen. Die kun je iedere keer gebruiken als je achter een toetsenbord zit. Daardoor zul je merken dat je een andere relatie krijgt met je klanten. Als je het goed aanpakt, wordt de relatie met je volgers en je nieuwsbrieflezers vriendschappelijker: ze kennen je veel beter, vinden je leuker, en hebben meer vertrouwen in jou als expert. Ze blijven daardoor veel langer bij je en willen alleen nog maar met jou werken. Straks heb je geen klanten meer, maar volgelingen!

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven