In zijn boek legt Aartjan uit hoe je stopt met teachen en begint met teasen. Want de meesten van ons zijn verslaafd aan entertainment. Als we ons maar een paar minuten vervelen pakken we onze telefoon om op social media timelines te scrollen of filmpjes te bekijken. En wie verdienen er nou eigenlijk meer: teachers of entertainers? Je lerares Duits van vroeger, of Beyoncé?
Entertainers zijn populairder, hebben een hogere status en verdienen meer. Maar waarom gebruik je dat inzicht dan niet in je marketing? Stop met wat je concurrenten doen: gortdroge informatie sturen, klanten in coma teachen of ze kapot spammen. Maak in plaats daarvan artikelen, advertenties en nieuwsbrieven die entertaining zijn, zodat klanten geen genoeg van je kunnen krijgen.
Aartjan van Erkel daagt je uit om eens kritisch naar je marketing te kijken als die tot nu toe weinig naamsbekendheid heeft opgeleverd. Wat houdt je eigenlijk tegen om marketing compleet anders aan te pakken? Om iets te doen waardoor concurrenten je voor gek verklaren, en waardoor je dus direct opvalt?