JFV Groningen naar Bangkok – Legal Experience 2019

Delen:

Na vele maanden voorbereiding vertrokken op 9 februari dertig Groningse rechtenstudenten naar Bangkok. Ze hadden een week de tijd om deze wereldstad te verkennen. Zoals elk jaar zat er een juridisch thema aan de reis gekoppeld. Dit jaar was het: Handelsconflicten, wat mag wel en wat niet? Een verslag van Jesper Ludema van JFV Groningen.

“Nadat we op zaterdag in de vroege ochtenduren vertrokken kwamen we na een lange reis op zondagochtend aan in de hoofdstad van Thailand. We zijn gelijk vertrokken naar ons hostel om daarna door te gaan naar de Chatuchak weekend market. In dit doolhof van marktkraampjes en street food hebben we gelijk de kunst van het afdingen geleerd dat we de rest van de week goed konden gebruiken. Na een leuke middag hebben we de dag afgesloten bij een restaurant naast het hostel.

Floating Market

Maandag hadden we een overvol programma. De dag begon met een rit naar de Floating Marke t net buiten Bangkok. We zaten hier in een file van overvolle boten waar alles op te vinden was en natuurlijk van alles te koop was. Hierna hebben we in Bangkok de tempels Wat Arun en Wat Pho bezocht en zijn we met de iconische tuk-tuk’s naar Chinatown gegaan om de dag af te sluiten met een diner met een prachtig uitzicht over de Chao Phraya rivier.

De relatie tussen Nederland en Thailand

De volgende dag hebben we een bezoek gebracht aan de Nederlandse ambassade waar we informatie kregen over de relatie tussen Nederland en Thailand en over ons thema. Hierna kregen we ook een rondleiding over het prachtige complex van de ambassade. Daarna gingen we door naar DLA Piper waar we een presentatie kregen over het internationale kantoor en het belang van pro bono werk waar DLA zich veel mee bezighoudt. De avond werd afgesloten onder het genot van speciaalbier en cocktails op een rooftopbar met prachtig uitzicht over de skyline.

Tempels en strand

Woensdag en donderdag deden we het wat rustiger aan. Woensdag gingen we naar het Grand Palace. Dit is een ommuurde wijk met alleen maar tempels en natuurlijk het paleis. Hierna was iedereen vrij om te gaan en staan waar die wilde. Velen hebben een riviertocht gedaan. Donderdag zijn we naar het eiland Koh Larn gegaan. Hier hebben we lekker liggen vertoeven op het strand. ’s Avonds zijn we in Bangkok gaan stappen op Khao San Road.

Fietsen door het drukke Bangkok

Vrijdag hebben we de week afgesloten met een fietstocht door Bangkok waar we alle kanten van de stad kregen te zien. Van de kleine steegjes tot de voor toeristen onbekende tempels. Hierna zijn we teruggegaan naar het restaurant van maandag om nog een keer van het uitzicht te genieten. Zaterdag was onze reis helaas tot een einde gekomen en begon de terugreis naar het hoge noorden.”

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.