Voor de tweede keer op rij heeft Jones Day wereldwijd de beste reputatie onder afnemers van advocaatdiensten. Dat blijkt uit de BTI Brand Elite – een overzicht van 28 advocatenkantoren met een reputatie ‘die zeven keer sterker is dan alle andere advocatenkantoren’.
Wat advocatenkantoren ook proberen om beter in de markt te komen, het zijn uiteindelijk de cliënten die het laatste woord hebben. Zij baseren hun mening over de reputatie over hun ervaring met dat kantoor, en dat kan jaarlijks schommelen. Behalve bij Jones Day, dat zowel in 2017 als dit jaar bij de meest veeleisende klanten de hoogste reputatiescore wist te halen. Het kantoor, dat ook een vestiging heeft aan het Concertgebouwplein in Amsterdam (en verder nog 42 kantoren wereldwijd) werd vooral gewaardeerd vanwege de service en innovatie. De organisatie van deze reputatie-index, BTI Consultancy Group, interviewde 686 topjuristen uit het bedrijfsleven om tot deze score te komen.
Dit jaar drongen vier nieuwe kantoren in deze prestigieuze top (en verdwenen er dus ook vier). Veertien kantoren uit het rijtje uit 2017 scoorden in 2018 beter en kwamen dus uit op een hogere positie. In de top 28 staan naast Jones Day zes kantoren die ook een Nederlandse vestiging hebben: Dentons (zakte van 3 naar 4), DLA Piper (5e plek in 2018), Baker McKenzie (zakte van 4 naar 7), Hogan Lovells (steeg van 17 naar 12), Greenberg Traurig (steeg van 23 naar 19) en Norton Rose Fulbright (zakte van 25 naar 26). Van de ‘Nederlandse’ kantoren steeg, vergeleken met vorig jaar, dus alleen de reputatie van Hogan Lovells en Greenberg Traurig.
Volgens BTI Consultancy Group zorgen advocaten die werkzaam zijn bij de kantoren in deze top-28 voor bijna 50 procent meer winst voor het kantoor.