Omnius Letselschadeboetiek speciaal voor letselschadeadvocaten

Omnius start in januari 2023 een boetiek speciaal voor letselschadeadvocaten van de LSA. De boetiek is ingericht op verzoek van een aantal LSA-advocaten van Omnius nadat in dit voorjaar de LSA aan heeft gegeven de regels rondom cliëntenwerving aan te scherpen.

Delen:

illustratie: Depositphotos

Omnius ondersteunt letselschadeadvocaten bij het genereren van nieuwe zaken. “Voor letselschadeadvocaten is het werven van cliënten al jaren een flinke uitdaging. Het is kostbaar, de cliënt heeft veel keus tussen aanbieders en het onboarden van nieuwe cliënten is daarom arbeidsintensief”. ligt de organisatie toe. “De online markt voor letselschade wordt gedomineerd door een aantal grote schadebureaus. In de regel gerund door juristen en/of schade-experts, niet zijnde advocaten die zich veelal niet aan de regels hoeven te houden die wel voor de advocaten gelden. Juist voor advocaten gaat Omnius interessante zaken uit de markt verwerven. De (online) markt voor letselschadecliënten is op dit moment onoverzichtelijk, niet-transparant en bij vlagen overspannen. Niet zelden is het onduidelijk welke partij achter welke website zit. Daar moet verandering in komen. Juist de doelgroep van letselschadecliënten heeft baat bij duidelijkheid, transparantie en vooral vertrouwen.”

De boetiek is een closed shop. Er is ruimte voor maximaal twintig deelnemers die een vaste fee per maand betalen voor deelname en moeten minimaal een jaar meedoen. “Omnius werkt in dit project uitsluitend samen met letselschadeadvocaten die zijn aangesloten bij de specialisatievereniging LSA Op die manier willen zij het verschil gaan maken. Er is bovendien een speciale klankbordgroep van deelnemers opgericht waarmee intensief contact is over de aanpak.”

Het verschil maken

Omnius is gespecialiseerd in juridische marketing. Juridische hulp toegankelijk én het aanbod inzichtelijk maken is één van de pijlers waarmee zij het verschil willen maken. Samen met een groep letselschadeadvocaten willen ze de online letselschademarkt veranderen. “Veel advocaten en juristen doen maar wat en daarmee beconcurreren ze online vooral elkaar. De meeste websites beloven hetzelfde en het aanbod vergelijken is lastig. Ook is het voor de cliënt vaak lastig inschatten welke stappen in een zaak moeten worden gezet. Het totaaloverzicht ontbreekt,” zegt Sam Kieboom die als directeur binnen Omnius verantwoordelijk is voor de online marketing.

Van lead naar onboarding

“Bijzonder aan dit project is dat Omnius geen leads maar inhoudelijk voorbereide aanvragen doorzet naar de kantoren. Daarmee bouwt Omnius verder op het ingezette pad van werving en onboarding van nieuwe cliënten. Voor dit project maakt Omnius gebruik van een speciaal team van letselschade intakejuristen. Daarnaast ontwikkelt Omnius met haar legal tech partner Adapting speciale software voor de diagnose en triage in dit traject. Wij geloven in het model dat veel informatie uit de intake en de eerste fase van het dossier al geautomatiseerd kan worden voor de behandeling van de zaak in de tweede fase.” De boetiek start in januari 2023.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven