Recruitmentmarketing: veelbesproken, maar nog bepaald niet wijdverbreid

Al een paar jaar wordt er in de wereld van werving en selectie veel gesproken over recruitmentmarketing. Maar in de praktijk komt er nog bar weinig van terecht, zo blijkt uit nieuw onderzoek. Wordt 2021 dan het jaar van de doorbraak?

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Recruitmentmarketing- veelbesproken, maar nog bepaald niet wijdverbreid

We praten nu al zolang over de principes van recruitmentmarketing, dat je misschien zou verwachten dat het overal al praktijk is. Maar zo is het zeker niet, blijkt uit recent onderzoek van Symphony Talent. Meest schokkende constatering, na onderzoek onder de 500 grootste bedrijven in Amerika: nog slechts 7 procent stuurt andere content dan vacatures naar hun talentpool. Als ze tenminste al zo’n talentpool hebben – en onderhouden.

Een gepersonaliseerde benadering van kandidaten? Een CRM-oplossing? Of zelfs een chatbot? Het mag mogelijk klinken als gesneden koek, het blijkt nog steeds een behoorlijke bijzonderheid. Enkele andere opvallende bevindingen:

  • Slechts 32% besteedde online aandacht aan COVID-19 (updates) en wat dit betekende voor hun werving en selectie op het moment.
  • Maar liefst 76% heeft nu een talentnetwerk, een CRM of werkt met job alerts. Dit was in 2019 nog maar 57%.
  • Zo’n talentnetwerk hebben betekent nog niet dat het ook gebruikt wordt. Slechts 54% communiceert op regelmatige wijze ermee, en dan ook nog eens vaak alleen: ongepersonaliseerde vacatures (ter geruststelling: in 2019 was dit zelfs nog maar 30%).
  • Nog slechts 11% van de organisaties gebruikt een chatbot op de werkenbij-site. Dit is wel bijna twee keer zoveel als in 2017.
  • Zo’n 13% gebruikt een automatische e-mail reminder als mensen hun sollicitatie halverwege afbreken. Dat is ruim twee keer zoveel als in 2019.

Lees verder…

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten..

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top