Rick van ’t Hullenaar (Jones Day) over een ‘natural fit’

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Overstap van de week is Rick van ’t Hullenaar. Van ’t Hullenaar treedt op 1 november 2019 als partner toe tot de Investigations & White Collar Defense-praktijk van Jones Day in Amsterdam.

Van harte gefeliciteerd met deze overstap. Waarom bent u overgestapt?
Ik kijk terug op ruim 13 mooie jaren bij De Brauw. Begin van dit jaar ben ik in contact gekomen met Jones Day en ontdekte dat zij bezig waren met strategische uitbreiding van hun Investigations & White Collar Defense-praktijk in Amsterdam, en breder in Europa. Daarnaast investeert Jones Day in hun Europese International Trade & Economic Sanctions-praktijk. Dat is ook een praktijk waarin ik ruime ervaring heb.

Issues op het gebied van regelgeving en reputatie zijn voor Nederlandse ondernemingen en buitenlandse ondernemingen actief in Europa overwegend grensoverschrijdend. Jones Day biedt voor dat soort situaties een geïntegreerde aanpak wereldwijd, en heeft op het terrein van International Trade & Economic Sanctions een sterke Europese hub in Brussel, hetgeen van belang is voor hoogwaardige advisering op dit gebied. Die combinatie trok mij aan.

Waarom specifiek Jones Day en niet een ander internationaal kantoor?
Jones Day is een groot en gerenommeerd van oorsprong Amerikaans kantoor, met aanzienlijke dekking in Europa, een groeiende ‘footprint’ in de Nederlandse markt en de ambitie om die nog verder te verstevigen. Dat betekent: de praktijk uitbouwen, cliënten aantrekken, nationaal en internationaal teams neerzetten. Ik heb veel zin om daar mijn schouders onder te zetten.

Net zo belangrijk is de specifieke Jones Day-cultuur van werkelijke samenwerking tussen verschillende expertises en kantoren wereldwijd. In de vele gesprekken die ik met partners van Jones Day uit de hele wereld heb gevoerd, kwam die cultuur consistent naar voren. Ze zit ook helemaal ingebakken in ieders dagelijkse activiteiten en eigenlijk in de hele manier waarop het kantoor is gestructureerd. Er hangt een enorme positieve sfeer. Ik geloof in die cultuur en het voelt als een ‘natural fit’.

Waar moest uw nieuwe baan in ieder geval aan voldoen?
Een internationaal platform, maar niet zonder de voeten stevig in de Nederlandse markt te blijven houden. Daarnaast: samenwerking met talent van hoog niveau, en er moet teamspirit heersen. Die punten vond ik gelukkig terug bij Jones Day.

Wat wilt u bij Jones Day bereiken?
Mijn doel is om de Investigations & White Collar Defense-praktijk en de International Trade & Economic Sanctions-praktijk verder te ontwikkelen, niet alleen in Amsterdam, maar in heel Europa. Jones Day heeft wereldwijd al een sterke reputatie op deze terreinen. De uitdaging voor mij is om deze praktijk voor Nederlandse ondernemingen en buitenlandse ondernemingen actief in Europa verder uit te bouwen. Ik geloof dat dit haalbaar is met de praktijken, dekking en geïntegreerde aanpak die Jones Day biedt.

Welk beroep had u uitgeoefend als u niet voor de advocatuur gekozen had?
Als ik mij losmaak van enig realiteitsbesef dan was ik concertpianist geweest, of directeur van het Concertgebouw. In elk geval zit Jones Day op het Concertgebouwplein, dus ik zou zeggen: er is geen betere locatie denkbaar.

Meer weten over deze organisatie(s)?

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten..

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top