Een tweede advocatenkantoor uit de top-50 van Mr. heeft zich aangesloten bij Advocaatscore. Na Van Iersel Luchtman Advocaten volgde deze week ook Kneppelhout & Korthals. Zij openbaren de opmerkingen van cliënten over hun dienstverlening.
Op dit moment zijn er ruim tweehonderd advocatenkantoren die via Advocaatscore klantbeoordelingen verzamelen. Uit die beoordelingen volgt dan een score, die de kantoren op hun website kunnen plaatsen. De opmerkingen van cliënten blijven dan nog binnenskamers. Gemiddeld scoren deze kantoren een 9,2.
Van deze groep hebben nu zeventig kantoren de vervolgstap gezet: op de website van het kantoor worden de klantbeoordelingen in hun totaliteit getoond en zijn de reviews openbaar voor iedereen. Van Iersel Luchtman en nu Kneppelhout & Korthals zijn twee top-50 kantoren die laten weten wat cliënten vinden van hun dienstverlening. “Enerzijds willen wij hiermee inspelen op de klantbehoefte om keuzes te kunnen maken op basis van klantbeoordelingen”, zegt managing director Boudijn Driesen van Kneppelhout. “Anderzijds wordt de feedback gebruikt om de dienstverlening continu te optimaliseren.”
Kantoren uit de top-10 hebben die stap nog niet gezet. “Zij kijken veel naar de ander”, zegt Huib Verhoeven van Advocaatscore. “Houthoff zegt: heeft De Brauw zich al aangesloten? En bij De Brauw zeggen ze: heeft Houthoff zich al aangesloten?” Om ook de Zuidas te overtuigen van het belang van transparantie heeft Advocaatscore een filmpje gemaakt en op YouTube gezet. Het is een knipoog naar de advocatenserie Zuidas; strafrechtadvocaat Mariëlle van Essen speelt in rol in deze video.