“Het is een trendbreuk met het oude logo dat door de harde kleuren en het lettertype veel meer een onwrikbaar bastion uitbeeldde”, aldus Jerry Brouwer algemeen directeur bij Tuchtrecht Banken. “Dit nieuwe logo met daaraan gekoppeld de nieuwe huisstijl laat zien waar Tuchtrecht Banken voor staat en past bij onze ambitie. Daarbij biedt het logo creatieve oplossingen om onderscheid te maken tussen enerzijds het bureau en het stichtingsbestuur en anderzijds de onafhankelijke commissies.”
De website www.tuchtrechtbanken.nl is inmiddels aangepast aan de nieuwe huisstijl. In de komende maanden zal de huisstijl verder worden doorgevoerd.
Thomas Schreuder van Muus&Co, heeft het logo ontworpen, hij begeleidt Tuchtrecht Banken bij de verdere ontwikkeling en uitwerking van de huisstijl. Tuchtrecht Banken heeft ervoor gekozen het drukwerk te laten verzorgen door SpringerUit Drukwerk, een maatschappelijk betrokken drukker die samenwerkt met bewoners van zorginstelling Scorlewald in Schoorl.