
Mr. kennispartners
Waarom kennispartners?
De tijd dat kranten en tijdschriften dachten dat hun informatie de enige soort was die relevant was voor hun lezers, ligt alweer enige tijd achter ons. Gaandeweg is er bij redacties en uitgeverijen het inzicht ontstaan dat ook andere partijen over relevante informatie beschikken voor hun lezers en abonnees. Een ontwikkeling die mede is gefaciliteerd door de toenemende toepassingen in online uitgeven. Kennispartners verzorgen het gereedschap van de Mr.-lezers. Met behulp van deze tools kunnen deze juristen hun werk beter doen. De komende tijd zal een onderverdeling worden gemaakt in verschillende categorieën tools. Te denken valt aan legal tech, werving en selectie, consultancy, IT (security), training en opleiding, kantoorinrichting en facility management.
Belangrijke aanvulling op redactie
Toch blijft het van belang dat altijd duidelijk is wie de afzender van de informatie is. Speciaal met het oog daarop heeft Mr. het begrip Kennispartner in het leven geroepen. Dit zijn organisaties die zich met hun producten of diensten richten op de lezers van Mr. Hun doelstelling is niet alleen het vergroten van hun naamsbekendheid, maar zeker ook het overbrengen van hun specifieke kennis die voor het dagelijks werk van de bezoekers van Mr.-online van belang is. Elke kennispartner krijgt een eigen als zodanig herkenbare pagina. Mr. partnert graag met deze organisaties omdat hun informatie een belangrijke aanvulling is op het nieuws, blogs, fotoreportages en alle andere rubrieken die Mr. dagelijks biedt.

Vijf jaar na Brexit: wat betekent dat voor uw merken in het VK?
31 december 2025 markeert vijf jaar Brexit. Voor merkhouders is dit geen gewone mijlpaal: het heeft directe gevolgen voor merkbescherming in het Verenigd Koninkrijk. Ontdek waarom deze datum cruciaal is en wat u nu moet doen.

Hond op de werkvloer: huisdier of arbeidsvoorwaarde?
Mag je je hond meenemen naar het werk? Uit een recente uitspraak volgt dat een hond niet alleen een huisdier is, maar dat het meenemen van een hond naar werk ook een arbeidsvoorwaarde kan zijn.

Waarom heb je empathie nodig voor een begrijpelijke juridische tekst?
‘Begrijpelijke taal is vakkennis en empathie in één.’ Het is een van de openingsuitspraken tijdens de Plain Language Experience van november 2025 in Brussel. Ik ging meteen rechtop zitten. Want dat is precies wat ik ervaar als we begrijpelijke teksten schrijven.

Waarom taal niet neutraal is
We denken vaak dat we in een tekst gewoon informatie geven. Maar taal doet meer. Teksten geven iemand toegang – of ze sluiten uit. En dat laatste heeft soms zware gevolgen.

Nationale Enquête Bedrijfsjuristen 2025
Om meer inzicht te krijgen in trends en ontwikkelingen binnen het vak van bedrijfsjuristen voert het NGB iedere twee jaar een ledenonderzoek uit; de Nationale Enquête Bedrijfsjuristen.






















