Zo geeft DLA Piper vorm aan diversiteit en inclusie

Vorige maand presenteerde DLA Piper haar internationale doelstellingen op het gebied van diversiteit en inclusie. Want, zo stelde Country Managing Partner Paul Hopman, “de juridische sector worstelt al lang met dit thema, en met alleen goede bedoelingen kom je er niet.” Een belangrijke pijler waarop wordt ingezet om deze doelen te bereiken, is bewustwording door de gehele organisatie.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Jeanine Haasnoot: “De medewerkers van DLA Piper zijn degenen die dagelijks vormgeven aan een inclusieve werkcultuur. Zij zorgen er samen voor dat onze collega’s zich welkom, gehoord en gewaardeerd voelen, ongeacht ieders achtergrond en positie binnen kantoor. Om onze medewerkers zich meer bewust te maken van hun rol in het kader van D&I is er groots ingezet op het creëren van awareness.

Zo hebben begin dit jaar twee virtuele themabijeenkomsten plaatsgevonden met het hele Amsterdamse kantoor, onder andere op International Women’s Day. De besproken onderwerpen vielen binnen het thema D&I en met verschillende gastsprekers werd hier verder op ingegaan. Daarnaast vond in april een ‘Unconscious Bias Week’ plaats, waarin dagelijks een workshop omtrent onbewuste vooroordelen werd aangeboden. Dit thema komt ook terug in de trainingen die onze nieuwe sollicitatiecommissie binnenkort krijgt, om elk (sollicitatie)gesprek bewust en met een open vizier in te gaan.

Een andere manier om bewustwording te creëren, is door te luisteren naar elkaar. Om die reden is de ‘One Voice Made of Many’-campagne gelanceerd, waarbij aan onze collega’s uit ondervertegenwoordigde groepen gevraagd is hoe wij onze organisatiecultuur nog inclusiever kunnen maken. In aansluiting daarop is ook het ‘Elevate Sponsorship’-programma opgezet. Hierbij krijgen interne partnerkandidaten actieve begeleiding van een interne sponsor. Deze kandidaten, protegés genoemd, zijn collega’s die behoren tot een groep die niet voldoende vertegenwoordigd wordt in het huidige partnership. De sponsor is een (senior) partner uit een ander land dan de kandidaat en gebruikt proactief zijn of haar invloed binnen de organisatie om de protegé te helpen met het creëren van zichtbaarheid, het verkrijgen van toegang tot opdrachten waardoor iemand kan groeien en het benutten van promotiekansen.

Deze initiatieven zijn slechts het startpunt in onze weg naar een nog diverser en inclusiever DLA Piper. We zullen ons blijven inzetten om onze doelstellingen op dit gebied te behalen.”

Jeanine Haasnoot is hoofd HR Nederland en België bij DLA Piper.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten..

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top