Charlie Temple verkocht aan brillengigant Grandvision

Delen:

Grandvision, moederbedrijf van brillenwinkels als EyeWish en Pearle, neemt online opticienketen Charlie Temple over. Charlie Temple, dat brillen met glazen op sterkte aanbiedt voor een lage prijs en een dag na de bestelling levert, werd opgericht in 2016 en blijft bestaan als onafhankelijk merk.

Adviseurs aandeelhouders Charlie Temple:
CORP. (Diederik Baas, Eric de Best), Rothschild (Bastiaan Vaandrager, Johan Dubbelman, David Lodcher, Djurre Hoogeveen)

Adviseurs minderheidsaandeelhouder Charlie Temple:
HVG Law (Sijmen de Lange, Boris Hoes)

Adviseurs HAL (grootaandeelhouder GrandVision):
HAL inhouse (Wouter Wolffenbuttel, Sander van Noorden, Thijs Willems), NautaDutilh: Edger Kleijer, Michael Oldenburger, Paul Giebels, Celine Houwen)

Diederik Baas, dealmaker voor CORP.: “We hebben een paar jaar geleden VOC Capital Partners begeleid toen zij instapten als investeerder bij Charlie Temple. Vervolgens werden wij, ik denk door het prettige contact met CEO Leon Planken, ook rechtstreeks door Charlie Temple ingeschakeld. Doordat wij dus al langer betrokken waren en alle stakeholders goed kenden was het des te leuker dat wij deze deal mochten doen.
“Met name in het voortraject van deze deal is veel gediscussieerd over de structurering van de transactie en voor mij is het altijd leuk om daarover mee te mogen denken, samen met de cliënten en hun M&A-adviseur Rothschild, en het vervolgens uit te werken. Vaak is het zo dat een dealstructuur al helemaal ‘staat’ voordat de advocaten erbij betrokken worden, dus het feit dat wij er van A tot Z bij waren maakte deze deal extra interessant. Dit was weliswaar een M&A-deal maar wel eentje met een vrij complexe structuur, dus wij hadden de kans om naast onze gebruikelijke expertise op M&A-gebied ook daarover mee te denken en dit samen met NautaDutilh uit te werken in de documentatie. Uiteraard moest onderhandeld worden over de standaardzaken die in elke M&A transactie aan de orde komen, zoals de caps and thresholds, maar door de ongebruikelijke structuur werden wij ook geacht (nog meer dan anders) out of the box te denken.

“Meest bijzondere moment? Niet zozeer het moment van closing, maar meer de ochtend daaraan voorafgaand, omdat toen duidelijk werd dat het ging lukken. De tijdslijnen waren erg krap en iedereen heeft hard moeten werken om deze deal binnen heel korte tijd rond te krijgen; het moment waarop je realiseert dat het gaat lukken is zeker noemenswaardig te noemen. Dit had ook zeker te maken met de pragmatische en doelgerichte opstelling van alle partijen.”

Ook een deal te melden? Mail naar deals@mr-magazine.nl

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven