Een laadpaal zakelijk aanschaffen

Iedere ondernemer is wel op zoek naar trucjes en weetjes om te profiteren van bepaalde maatregelen en wetten. Zo ook als het gaat om elektrisch rijden. De elektrische auto anno 2022 heeft vaak maar vier- tot vijfhonderd kilometer actieradius. Dat klinkt veel, maar is het uiteindelijk niet. Want als hij leeg is moet je vooralsnog lang bijladen. De snelladers zijn namelijk vrijwel altijd bezet. Tijd kost geld als ondernemer! Gelukkig komt de overheid je tegemoet met een aantal bijdrages. Zo kun jij als ondernemer ook voordelig elektrisch rijden. In dit artikel vind je de bijdrages die het een stuk interessanter maken om een laadpaal zakelijk aan te schaffen.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Actieradius

Heb je een kantoorbaan? Of hoef je vaak maar enkele kilometers te rijden? Dan kun je prima overstappen op elektrisch. Maar heb je een baan waarbij je heel Nederland door moet met je eigen bezorgdienst, dan is het toch wel fijn dat je zoveel mogelijk kunt afleveren en daarnaast zoveel mogelijk kilometers kan maken zonder te stoppen.

Een volle accu ga je nooit redden binnen een half uur, want daar zijn de accu’s van elektrische auto’s niet op gemaakt. Je kunt met een snellader 70% tot 80% bijladen, wat betekent dat de accu nog steeds niet helemaal vol is. Het is dus handig om ervoor te zorgen dat de accu helemaal vol is, vóórdat je de weg op gaat. Dat doe je door een laadpaal op eigen terrein neer te zetten. Een laadpaal op eigen terrein is best voordelig als je gebruikt maakt van diverse regelingen!

Zakelijk laden

Zakelijk laden is interessant dankzij diverse aftrekposten. Zo heb je de Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA). Deze aftrekpost heeft betrekking op je winst. Zo kun je het totaal geïnvesteerde bedrag aftrekken! Dat scheelt nogal wat als je bedenkt dat een laadpaal met gemak meer dan € 3000,- kost in aanschaf en installatie. Daarnaast zijn er nog meer regelingen zoals de Vamil-regeling en de MIA (Milieu investeringsaftrek).

Zakelijke aanbieders laadpalen

Niet iedere laadpaal is hetzelfde. Zo heb je diverse partijen in de markt. Waar we vaak in de zonnestroombranche ‘cowboys’ tegenkomen, heb je die ook in de laadpalen markt. Er zijn namelijk weinig regels rondom een laadpaal, waardoor het nog relatief nieuw is. Daarnaast is er een gebrek aan scholing bij installateurs, waardoor het niet altijd even goed kan uitpakken. Daarom is het belangrijk om bij een partij die al langer in de markt zit en naam heeft gemaakt een aanvraag te doen. Partijen zoals Lanova Laadpalen zijn er al vanaf het eerste uur bij en zijn daarnaast innovatief met hun slimme laadpalen! Zo ga jij voor zekerheid.

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten..

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top