Weeronline verkocht aan Infoplaza

Infoplaza, het Nederlandse bedrijf achter Weerplaza en Buienalarm, neemt Meteovista (in Nederland bekend van Weeronline) over van de Duitse Holidaycheck Group. Holidaycheck kan zich daarmee weer concentreren op de core business: online platforms voor reisreviews en -boekingen.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Weeronline verkocht aan Infoplaza.Maja Bolè

Adviseurs Infoplaza: deBreij (Wytse Huidekoper, Sandra Meijneke, Sophie Smeets), Adagium, Accuracy, JSA Tax, KwikGielen, Bolster Investment Partners (Mark van Rijn, Robbert van Kampen, Yassin Nasri)

Adviseurs HolidayCheck Group AG: Taylor Wessing (Maja Bolè, Bart Hunnekens, Elmar Dijkstra, Evert-Jan Osnabrugge, Martijn Loth, Lucas de Groot, Paul Orij), Nielen Schuman (Waldo Bemer, Joost Greijmans, Sjoerd Hendriksen, Adriaan Brabander), Deloitte 

Maja Bolè, dealmaker voor Taylor Wessing: “Holidaycheck Group AG is een bestaande cliënt van ons kantoor. Leuke wetenswaardigheid: ons kantoor heeft HolidayCheck Group AG destijds ook bijgestaan in de aankoop van Weeronline. Met deze verkoop is de cirkel dus rond. 

De deal was veel omvattender dan ‘alleen’ een overname, hij behelsde een uitgebreid voortraject van interne reorganisatie binnen de groep. Naast de sectie Corporate/M&A kwamen tijdens dit proces ook diverse andere secties van ons kantoor uitgebreid aan bod, zoals IT, IP en Arbeidsrecht. En toen covid-19 zijn intrede deed kwamen er nog vraagstukken bij, zoals op het gebied van de NOW bij. Kortom, het was een continu boeiend samenspel van verschillende expertises. Tijdens de deal hebben nauw samengewerkt met de betrokken adviseurs van Nielen Schuman en Deloitte. Met nog de goede samenwerking met cliënt erbij, was het een mooi staaltje teamwork. 

Of het lastiger is om in de huidige tijd een deal over de eindstreep te trekken? Dat is volledig afhankelijk van de aard van partijen. Bepaalde bedrijven zijn, ondanks of juist vanwége covid-19, gewild. En voor kopers én verkopers de huidige bijzondere omstandigheden mee in hun overwegingen en onderhandelingen, zodat er eerder een ‘extra dimensie’ bij komt – dat was zeker eerder dit jaar bij veel deals het geval. Maar per deal verschilt het compleet hoe omvangrijk die dimensie is en of dat voor vertraging of zelfs uitstel of afstel zorgt. Wel zien we dat deals die eerder tijdelijk ‘on hold’ waren gezet nu weer worden opgepakt. De closing blijft altijd een bijzonder moment, en gezien het uitgebreide voortraject bij deze deal was het dit keer extra bijzonder om het project succesvol te mogen afsluiten.”  

 

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten.

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top