Pels Rijcken wint Gouden Toga

Delen:

MR11 BWA 2 11 toga-100De Gouden Toga, de prijs voor de beste in print verschenen wervingsadvertentie die jaarlijks door Mr. wordt uitgereikt, is dit jaar naar Pels Rijcken gegaan. Vandaag werd deze prijs en een drietal andere prijzen uitgereikt in het Rosarium in Amsterdam.

Na een welkomstwoord van Michiel van Kleef, hoofdredacteur van Mr., hield mr. Germ Kemper een inleiding getiteld: ‘Bordewijk op de Zuidas, is de advocaat echt veranderd?’. Vervolgens sprak juryvoorzitter Theo van Vugt (Hoofdredacteur Assurantie Magazine, AMplus en AMweb.nl.) het juryrapport uit. De jury bestond dit jaar verder uit: Annemarie Roukema (voorzitter Stichting Jonge Balie Nederland), Mireille Bosman (rechtenstudent aan de Universiteit Leiden), Reinko Hallenga (creative director/founder Taken By Storm, maker van de winnende campagne van de Gouden Toga-winnaar vorig jaar) en Aalt Willem Heringa (hoogleraar staats- en bestuursrecht aan de Universiteit van Maastricht).

De jury over de printadvertentie van Pels Rijcken: “Ingehouden, stijlvol, maar wel informatief. Niet schreeuwerig, maar vertrouwen en rust uitstralend. De vergelijking met het Melkmeisje van Vermeer is sterk. Het toont een oud ambacht in een moderne omgeving, dat mooi en goed overgebracht wordt. Hier werken de Hollandse Meesters als het op juridische zaken aankomt en ze zoeken kennelijk nog wat gezellen.”

Er zijn ook nog andere prijzen uitgereikt. De Gouden Muis, de juryprijs voor de beste recruitmentwebsite, ging eveneens naar Pels Rijcken voor hun website www.werkenbijpelsrijcken.nl.
De jury: “De site vorm een geheel met het thema van de advertenties. De schilderijen transformeren op de website tot video’s. De site is origineel en overzichtelijk en het huismerk is duidelijk zichtbaar.”

De publieksprijs voor de beste printadvertentie, de Gouden Bef, is dit jaar gewonnen door Houthoff Buruma met de campagne ‘Het Grote Gesprek’. Met 27 procent van de stemmen was Houthoff de duidelijke winnaar. Houthoff werd aangewezen door de bezoekers van www.mr-online.nl. In totaal werden ruim 1000 stemmen uitgebracht.

De Gouden Sleutel is de publieksprijs voor de adverteerder met de beste advertentie die niet op werving en selectie is gericht. Met maar liefst 59 procent van de stemmen is de advertentie van Dirkzwager door de bezoekers van www.mr-online.nl uitgeroepen tot winnaar van de Gouden Sleutel.

Klik voor de foto’s hier.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven