ICTRecht breidt dienstverlening uit met Legal Tech

ICTRecht heeft haar dienstverlening uitgebreid met een nieuwe dienst, Legal Tech. “De veranderende klantbehoefte vraagt om een nieuwe vorm van dienstverlening die niet meer uitsluitend is gericht op juridisch inhoudelijke expertise. Ik ben trots dat wij vanaf nu onze klanten ook op deze manier volledig kunnen bedienen,” aldus Steven Ras (algemeen directeur ICTRecht).

Delen:

Koen van Jaarsveld, Mark Zijlstra en Sten Demon

Sinds een aantal jaar zingt de term ‘legal tech’ rond in de juridische wereld. Legal tech staat kortgezegd voor de technologie die ondersteunt bij (eenvoudige) juridische taken of zelfs geheel automatiseert. Het stelt organisaties in staat om aan de ene kant juridische kwaliteit te waarborgen en aan de andere kant juridische werkprocessen efficiënter in te richten.

Legal tech producten, ook wel tools genoemd, worden steeds meer ontwikkeld en opdrachtgevers krijgen steeds meer interesse in innovatie en juridische efficiëntie. Sten Demon, sinds 2015 werkzaam als juridisch adviseur bij ICTRecht en oprichter van de Legal Tech tak, zag deze ontwikkeling ook. “Sinds enige tijd merk ik dat onze opdrachtgevers steeds meer gevoel krijgen bij de technologische ontwikkelingen en deze ook daadwerkelijk willen toepassen. Voor ICTRecht zou het een gemiste kans zijn gezien haar ecosysteem, expertise en tools, om niet in te springen op deze nieuwe dienstverlening”, vertelt Demon.

Consultancy aanwas van buitenaf

Voor de Legal Tech-tak van ICTRecht is versterking aangetrokken in de personen van Mark Zijlstra en Koen van Jaarsveld, twee ervaren Legal Tech & Operations consultants. Zijlstra en Van Jaarsveld zijn beiden jurist en volledig tech-minded.

 

Visie van ICTRecht op Legal Tech

Onze visie op de juridische wereld is vrij helder vertelt Zijlstra: ”Juridisch werk kan door de juiste innovatie efficiënter, sneller, goedkoper en inhoudelijk beter worden. De juridische processen binnen organisaties zijn vaak nog erg traditioneel ingericht. De jurist komt vaak pas als laatste aan zet en gebruikt in gevallen nog enkel een tekstverwerker en een wetboek. Er is vaak nog veel te winnen voor organisaties als het gaat om het optimaliseren van juridisch werk door het gebruik van technologie.”

De dienstverlening is veelomvattend en ziet niet uitsluitend op het adviseren van klanten in technologie. “We willen onze klanten voorzien van dienstverlening in alle facetten van het Legal Innovatie Lifecycle model”, aldus Van Jaarsveld. “We ondersteunen onze klanten niet alleen met advies over het aanschaffen van de juiste software maar we verzorgen ook, in samenwerking met onze partners, de daadwerkelijke implementatie van Legal Tech-producten. Daarnaast werken we  nauw samen met ICTRecht Detachering waardoor integraal outsourcen van juridische processen in combinatie met een tool ook tot de mogelijkheden behoort.”

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Scroll naar boven