De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) heeft de tweede ronde van de imagocampagne ‘Het Moment’ gelanceerd. Gedurende twee weken, tussen 25 september en 6 oktober, zijn drie korte video’s te zien op 2.500 digitale reclameborden verspreid over winkelcentra, supermarkten, tankstations en treinstations in Nederland. De eerste rond vond plaats in juni 2023.
Positiever imago
De campagne heeft als doel de bekendheid van het notariaat in de maatschappij te vergroten en een positiever imago voor het notariaat te realiseren. De video’s en bijbehorende social media campagnes verwijzen naar de landingspagina op notaris.nl. Centraal in de campagne staat de rol van notarissen bij belangrijke levensmomenten zoals samenwonen, nalatenschap en bedrijfsovername. Met de campagne ‘Het moment’ wil de KNB laten zien dat de notaris niet alleen een expert is in juridische zaken, maar ook – aldus de beroepsorganisatie – een betrouwbare adviseur en vertrouwenspersoon.
Ingrijpende momenten
Het gaat om ‘momenten die ertoe doen’. “Ieder mensenleven”, aldus notaris.nl, “kent een paar momenten die zo bijzonder zijn, dat je ze nooit meer vergeet. Betoverende momenten, ingrijpende momenten, moeilijke, maar ook heel mooie momenten. Momenten die je wilt vastleggen voor het leven of zelfs voor daarna. Het zijn dit soort momenten, die vragen om de kennis en kunde van de notaris.”
Wedstrijd
Om de campagne extra onder de aandacht te brengen bij studenten, bezoekers van notaris.nl en de social media van notaris.nl, knb.nl en notarisworden.nl, organiseert de KNB een wedstrijd. Deelnemers maken kans op een van de vijf polaroidcamera’s. Meer informatie over de wedstrijd is te vinden op Notaris.nl. Ook KNB-leden mogen deelnemen aan de wedstrijd.