Advocatenkantoor Hanssen Spronk integreert BaseNet CRM met telefonie

Stel je voor: je hebt een advocatenkantoor en werkt met BaseNet, maar het internetverkeer en de telefoonapparatuur is niet snel genoeg voor het verwerken van alle data. Wat nu? Dit overkwam advocatenkantoor Hanssen Spronk Familierecht en Erfrecht. Zij maakten de stap naar een nieuwe internet-leverancier. Hanssen Spronk Familierecht en Erfrecht is een advocatenkantoor in het centrum van Utrecht. Zij weten alles over familierecht, erfrecht en echtscheidingen. De medewerkers adviseren en begeleiden je door het gehele traject. Met vier gedreven advocaten zorgt het kantoor er altijd voor dat zij samen met de klant tot de juiste oplossing komen.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Simpele keuze

Een aantal jaar geleden moesten de medewerkers van Hanssen Spronk Familierecht en Erfrecht overstappen naar een andere leverancier van telefoonapparatuur en telefoonlijnen. “Omdat we er een nieuwe kantoorgenoot bij kregen wilden we onze capaciteit verbeteren, omdat het internet niet snel genoeg meer was en kuren vertoonde. “BaseNet was daardoor erg traag.” vertelt Diny Louwen, advocaat bij Hanssen Spronk. “Op het moment dat het internet uitvalt, ligt ons kantoor volkomen plat en kunnen we niets meer. Zeker ik niet, want ik heb alles digitaal. Dus toen zijn we overgegaan op glasvezel. Dat lag al wel in de straat, alleen de aansluiting liep nog niet naar het pand. We wilden ook nieuwe telefonie aansluiten, want we wisten dat dat kon met BaseNet.”

Diny is toen op zoek gegaan naar een nieuwe leverancier. Een CRM-integratie tussen BaseNet en telefonie was erg belangrijk, zodat nummers vanuit BaseNet konden worden gezocht en gebeld… Zo kwamen ze bij Destiny uit. “Dat was heel simpel, we wisten dat de mogelijkheid bestond en ik kwam maar twee bedrijven tegen die dat deden. Ik heb ze allebei benaderd. We kozen voor Destiny omdat het andere bedrijf geen geïntegreerde glasvezel kon aanleggen, Destiny kon dat wel.”
 

Makkelijker gegevens opslaan in dossiers

“De reden dat we zijn overgegaan is dat het telefoonsysteem dat we hadden niet langer meer ondersteund zou worden.” vertelt Koert Boshouwers, ook advocaat bij Hanssen Spronk Familierecht en Erfrecht.

Diny voegt hieraan toe: “We hadden eerder al voor BaseNet gekozen. Een tweede reden was dat we klaar waren met het printen van mailtjes en die vervolgens weer in dossiers stoppen. We wilden gewoon papierloos en sneller. BaseNet is ideaal omdat het all-inclusive is en omdat het een totaal CRM-systeem is waarbij we met name gekeken hebben naar wat de makkelijkste manier is om mails te versturen en gegevens op te slaan in dossiers. Onze grootse bezigheid is eigenlijk dossiervorming, dus dat was het belangrijkste voor ons. Dat kan met BaseNet.”

Iedereen kan ermee werken

De medewerkers van Hanssen Spronk Familierecht en Erfrecht zijn tevreden over de integratie tussen BaseNet en hun telefoniesysteem. Er zijn in 2021 zes vaste medewerkers die ermee aan de slag zijn. “Iedereen kan er goed mee werken.” zegt Koert.

De telefonie-integratie met BaseNet heeft het kantoor veel voordelen opgeleverd. “Vooral het directe werken, dat je alles op je scherm ziet en met dezelfde handeling je telefoon bedient en je mails bekijkt. Koert en ik hebben allebei gewoon een headset, daar zijn we de enige in. De anderen hebben een regulier toestel. Maar zo’n headset is ideaal, je werkt aan één stuk door.” aldus Diny.

In een paar uur geregeld

De oplevering van glasvezel en de telefonie vond plaats in 2018, dus Diny en Koert moesten even terugdenken. De implementatie is destijds gedaan door Ronald Klijsen, onze delivery engineer.

“Hij is hier geweest voor de presentatie. De implementatie ging vervolgens in twee fasen, want eerst moest die kabel getrokken worden voor de glasvezel, en op dag twee was het overige werk in een paar uur geregeld,“ vertelt Koert.

Diny vult aan: “Wat ik me kan herinneren is dat het allemaal goed en best snel gegaan is, ook de koppeling met de telefonie. We werkten natuurlijk al met BaseNet, dus dan snap je wel vrij snel hoe het systeem werkt.”

Voor de oplevering was Ronald ook nog langs geweest. “Hij heeft toen een eerst een algemene kennispresentatie gegeven van hoe het werkt. Later heeft hij ook nog een cursus gegeven.” vertelt Koert.

“Destiny heeft alles goed uitgelegd. De truc is gewoon dat je het op zijn Jan Boerenfluitjes uitlegt en de instructies geeft. Het kan heel simpel zijn voor jullie, maar ik snap het soms net niet, terwijl ik dat best wel wil.” – Diny Louwen

 Uitleg op zijn Jan Boerenfluitjes

Een advocatenkantoor als Hanssen Spronk Familierecht en Erfrecht heeft zelf wel andere zaken aan haar hoofd, dus willen we de overstap zo goed mogelijk verzorgen. “De overstap was prima. Om de zoveel tijd kreeg ik weer een update over de stand van zaken: wat het stappenplan was en wanneer we wat moesten doen. Helemaal prima.”

Kantoren die zelf niet dagelijks werken met IT willen ook met de telefonie kunnen werken. En dat moet geen probleem zijn, als het maar op de juiste manier naar hen gebracht wordt. “Dat hebben jullie goed gedaan. De truc is dat je het op zijn Jan Boerenfluitjes aan mij uitlegt en ook de instructies geeft. Het kan heel simpel zijn voor jullie, maar ik snap het soms net niet, terwijl ik dat best wel wil.” aldus Diny.

Thuiswerken

Thuiswerken heeft het bedrijf inmiddels ook meegemaakt. Vooral Diny heeft dit een tijdje gedaan. “Dat werkt prima. Ik had alleen mijn headset niet meegenomen, dus ik belde via mijn mobiel. Daar heb ik de telefonie-app en de BaseNet app op draaien en dat werkt goed.”

CRM integraties van Destiny

Een goede telefonie-koppeling heeft Hanssen Spronk Familierecht en Erfrecht geholpen nog efficiënter te werken. Zo zijn zij beter voorbereid op de toekomst. Wil jij dat ook? Lees dan meer over cloud communicatie voor de juridische dienstverlening, of neem rechtstreeks contact op met Destiny via +31 88 204 22 00.

Over Destiny

Destiny is een telecom leverancier met vestigingen in Sint-Oedenrode, Gemert en Heerlen. Een typische telecomleverancier? Dacht het niet. Destiny geeft jou de vrijheid terug. Vrijheid om te communiceren waar en wanneer je dat wilt, zonder concessies te doen op bereikbaarheid of veiligheid. As it should be! Dit doen we door innovatieve oplossingen voor connectiviteit, CRM-integraties, telefonie en clouddiensten aan te bieden die naadloos aansluiten bij jouw organisatie.

Niets is zo vervelend als een medewerker niet op zijn plek zit of buiten werkzaam is en vervolgens onbereikbaar is. Dat is vanaf nu verleden tijd. Destiny integreert de mobiele telefonie van jouw medewerkers in jouw vaste telefonie netwerk. Daardoor is het direct zichtbaar of de medewerkers beschikbaar zijn en je hoeft dus nooit meer zoeken. Goed bereikbaar zijn geldt al lang niet meer alleen tijdens kantoortijden. Hoe is het gesteld bij jouw organisatie? Zijn jouw medewerkers altijd bereikbaar, ook als ze buiten werkzaam zijn? Laat je adviseren door onze Destiny adviseurs voor een passende oplossing.

Over Destiny

Destiny is een telecom leverancier met vestigingen in Sint-Oedenrode, Gemert en Heerlen. Een typische telecomleverancier? Dacht het niet. Destiny geeft jou de vrijheid terug. Vrijheid om te communiceren waar en wanneer je dat wilt, zonder concessies te doen op bereikbaarheid of veiligheid. As it should be! Dit doen we door innovatieve oplossingen voor connectiviteit, CRM-integraties, telefonie en clouddiensten aan te bieden die naadloos aansluiten bij jouw organisatie.

Niets is zo vervelend als een medewerker niet op zijn plek zit of buiten werkzaam is en vervolgens onbereikbaar is. Dat is vanaf nu verleden tijd. Destiny integreert de mobiele telefonie van jouw medewerkers in jouw vaste telefonie netwerk. Daardoor is het direct zichtbaar of de medewerkers beschikbaar zijn en je hoeft dus nooit meer zoeken. Goed bereikbaar zijn geldt al lang niet meer alleen tijdens kantoortijden. Hoe is het gesteld bij jouw organisatie? Zijn jouw medewerkers altijd bereikbaar, ook als ze buiten werkzaam zijn? Laat je adviseren door onze Destiny adviseurs voor een passende oplossing.

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten..

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top