Advocatenkantoren zetten massaal in op online marketing

Delen:

Ook in de wereld van juristen heeft online marketing zijn intrede gedaan. Jarenlang vonden advocatenkantoren hun online vindbaarheid niet belangrijk en dachten zij dat enkel een mooie website voldoende was. Langzamerhand dringt het besef door dat websiteoptimalisatie een voorsprong op de concurrentie geeft. Een professionele website die online slecht vindbaar is, daar heb je niet veel aan. Een internet marketingbureau zoals HV Media kan daar verandering in brengen. Een advocatenkantoor dat online een dominante positie weet te verwerven op de eerste pagina van Google zal heel wat meer nieuwe klanten kunnen verwelkomen. Tegenwoordig weten advocatenkantoren massaal de weg te vinden naar de internet marketing bureaus en Henri van HV Media kan daar over meepraten.

“Als iemand een advocaat nodig heeft dan zal hij gaan zoeken of er een advocaat in de buurt is. Daarom is lokale SEO zo belangrijk”, vertelt Henri. “In de basis werkt lokale SEO hetzelfde als de reguliere zoekmachine optimalisatie. Om bovenaan in Google te staan moet je kwaliteit bieden. Het opbouwen van een goede naamsbekendheid is daarvoor heel belangrijk. Voor lokale vindbaarheid is Google Mijn Bedrijf belangrijk. Dit is namelijk de bron voor veel bedrijfsinformatie die Google ophaalt zoals openingstijden en adres. Dus claim jouw bedrijf bij Google Mijn Bedrijf.”

“Uit onderzoek van Google is gebleken dat 97% van de gebruikers op zoek gaat naar lokale bedrijven. Door ervoor te zorgen dat jouw advocatenkantoor extra opvalt en door lokale zoekwoorden te gebruiken is het voor Google duidelijk wat je werkgebied is en zal vervolgens jouw website hoog in de zoekresultaten plaatsen”, aldus de SEO specialist. “Als je als advocatenkantoor een bepaald werkgebied hebt dan is een lokale SEO optimalisatie een optimale online marketing aanpak.”

De Corona pandemie en de lockdowns zijn voor de advocatuur ook een eye-opener geweest. Ook al werd hun sector niet zo hard getroffen als bijvoorbeeld de horeca, toch werd er massaal ingezet op online marketing. Heel logisch en verstandig vindt Henri. “Ook voor advocatenkantoren geldt dat zij zonder cliënten geen omzet hebben. Potentiële cliënten gaan steeds meer online zoeken naar een vertrouwen wekkend advocatenkantoor en leggen daar het eerste contact. Er is dus alle reden om ervoor te zorgen dat je als advocatenkantoor hoog in Google staat. Een online marketing bureau is dan onmisbaar om ervoor te zorgen dat jouw kantoor gevonden wordt en dat de unique selling points ervoor zorgen dat website bezoekers ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van je diensten. Een advocaat moet zich vooral bezig houden met de wet- en regelgeving, dan zorgen wij wel voor het online gebeuren”, lacht Henri.

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Meest gelezen berichten

Van onze kennispartners

Juridische vacatures

Scroll naar boven