Creëer meer bezoekers naar uw advocatenkantoor en verbeter de SEO

Linkbuilding is een van de essentiële componenten van een effectieve SEO-strategie, maar advocatenkantoren hebben het vaak mis. Bij het bouwen van links naar uw website gaat het niet alleen om het aantal links dat u krijgt, maar ook om waar die links vandaan komen.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Veel advocaten en zelfs marketeers gebruiken verouderde strategieën voor het bouwen van links die uiteindelijk uw site kunnen schaden.

Daarom behandelen we in deze gids de beproefde tactieken die u kunt gebruiken om echte links te bouwen die de SEO van uw site verbeteren en niet schaden.

Wat zijn backlinks?

Heeft u ooit een artikel online gelezen, op een link in het artikel geklikt en naar een andere website geleid? Dit is een zogenaamde uitgaande link: een link die gebruikers van de ene website naar de andere brengt.

Nu zijn backlinks de links wanneer uw site zich aan de ontvangende kant van die link bevindt. Met andere woorden, wanneer sites van buitenaf naar uw site linken. Deze links werken niet alleen om gebruikers van andere sites naar uw site te leiden, maar kunnen ook veel doen om de SEO van uw site te verbeteren.

Waarom links belangrijk zijn voor SEO van advocatenkantoren

Backlinks dienen als een soort “blijk van vertrouwen” van één site waarvan uw site een betrouwbare bron van informatie is en het waard is om naar gelinkt te worden. Als andere website-eigenaren bereid zijn om naar uw advocatenkantoor te linken, betekent dit voor Google vaak dat uw bedrijf legitiem is.

Hooggeplaatste, gerenommeerde en gevestigde websites kunnen de zogenaamde ‘domein autoriteit’ naar uw site leiden, waardoor de autoriteit van uw eigen site toeneemt. Hierdoor is de kans groter dat zoekmachines zoals Google uw site vertrouwen en deze hoog in de zoekresultaten plaatsen.

Zijn alle backlinks goed?

Veel advocatenkantoren struikelen over hun linkbuilding door te denken dat alle links goede links zijn. Ze betalen misschien “linkbuilders” of “link verkopers” om die links te vinden, maar zijn teleurgesteld dat hun rangschikking niet verbetert of verslechtert. Wat is er aan de hand?

Nou, niet alle links zijn afkomstig van gerenommeerde websites. Sommige zijn afkomstig van sites die spam bevatten en andere zijn afkomstig van “linkfarms” die voornamelijk dienen om links te bouwen in plaats van gebruikers waardevolle informatie te bieden. Google is goed geworden in het identificeren van deze slechte sites en kan daarom in wezen uw site bestraffen voor het hebben van deze links van lage kwaliteit.

Uw doel zou moeten zijn om links van hoge kwaliteit te verdienen van gerenommeerde sites, idealiter binnen uw niche en / of servicegebied. Dit is een gebied waar kwaliteit echt belangrijker is dan kwantiteit. 

Blog artikelen publiceren om meer autoriteit te verkrijgen

Het indienen van blogartikelen op andere websites is een manier om backlinks naar uw site op te bouwen. Het is ook een goede manier om gevonden te worden door potentiële klanten en uw autoriteit in uw branche te vergroten.

De eenvoudigste manier om dit te doen, is door publicaties te vinden die u volgt en contact met ze op te nemen om te zien of ze blogs accepteren. Velen van hen laten u uw eigen onderwerpen pitchen of geven u onderwerpen om over te schrijven.

Dit type moet met de nodige voorzichtigheid worden gebruikt, omdat Google deze type links kan bestraffen. Als u geen inhoud van hoge kwaliteit levert, wordt deze als spam beschouwd en loopt u het risico in de zoekresultaten te verdwijnen.

Voorbeelden zijn blog reacties en directories die niet worden beheerd, advertorial, etc. Nogmaals, het is niet het meest betrouwbare type link, en de implementatie ervan moet zorgvuldig worden overwogen.

Dit bericht valt buiten de redactionele verantwoordelijkheid.

Delen:

Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

Het belangrijkste nieuws wekelijks in uw inbox?

Abonneer u op de Mr. nieuwsbrief: elke dinsdag rond de lunch een update van het nieuws van de afgelopen week, de laatste loopbaanwijzigingen en de recentste vacatures. Meld u direct aan en ontvang elke dinsdag de Mr. nieuwsbrief.

Over Mr.

Mr. is hét platform voor juristen. Mr. bericht over actuele zaken in de juridische wereld en belicht en becommentarieert deze vanuit een onafhankelijke positie. Mr. richt zich op alle in Nederland actieve juristen en WO-rechtenstudenten..

Volg MR. op social media

Service menu

Contactgegevens

Uitgeverij Mr. bv
Paul Krugerkade 45
2021 BN Haarlem
Uitgever: Charley Beerman
E-mail: beerman@mr-magazine.nl

Scroll naar top