Bezie de tijd die een medewerker bij jouw organisatie eens als een reis. Van het eerste contact, het dromen over de bestemming, het bladeren in de (digitale) reisgidsen, tot aan het afscheid, bij de bagageband wellicht, of het uitpakken van de koffers bij thuiskomst. Wat zijn dan de momenten die er écht toe doen in zo’n reis? Hoe maak je van die journey een onvergetelijke ervaring, zodanig dat je medewerker ook jaren later nog graag de plakboeken ervan oppakt?
Wat zijn de momenten die er écht toe doen in de reis van de medewerker?
In een nieuw whitepaper belicht 4 van die belangrijke stappen, of touchpoints. Van de onboarding tot het investeren in de relatie tijdens de reis, en van de tussentijdse functioneringsgesprekken tot het onvermijdelijke afscheid. Welke lessen nemen we daaruit mee? We pikken er bij elk touchpoint eentje uit:
#1. Onboarding: voorkom een valse start
Uit onderzoek van Jobvite blijkt dat gemiddeld bijna 30% van de werknemers binnen 90 dagen alweer is vertrokken uit een organisatie. Vergelijk hen gerust met de reizigers voor wie de vakantie in het water is gevallen. Zonde van alle tijd en moeite. Een goede onboarding kan dat voorkomen. Dit gaat verder dan een rondleiding door het kantoor en het bestellen van een laptop en een bureaustoel.
‘Een blije, positieve medewerker is de snelste weg naar een productieve medewerker.’
‘Door positieve emoties te koppelen aan de eerste fase van een werknemer binnen een bedrijf, zorg je ervoor dat de werknemer goed werk wil doen’, stelt onboardingsexpert Brian Platz. ‘Een blije, positieve medewerker is de snelste weg naar een productieve medewerker. Wat allemaal ten goede komt aan het bedrijf.’ Lees verder…